Nya skor och högtidsmiddag

publicerat i
Tänk att nya skor är så högtidligt.
Näst intill en flaggdag med tårta och ballonger.
I måndags fick jag hem två par. Ett par Roadtalon 240 till asfalt och F-lite 235 till gymmet.
Dom är såå snygga och sköna! JAg hoppas att gymskorna blir hyfsat välanvända.
Men just den dagen stod det Masters på schemat och det kan inga nya skor ändra på. Vi simmade ganska hårda intervaller och jag fick stå över de sista på båda distanserna. Öhhh, ingen minns en fegis?
Men sen kom tisdagen och kors i taket.
Barnet gick med på att cykla medan jag sprang, det har inte hänt på jättelänge ♥. 
Peppen hos samtliga!
Sista backen hemåt så hade jag hundkoppel och bajspåse i ena handen och knuffade på ett trött barn med andra handen medan det började duggregna. Men det gick bra och jag fick springa, inga klagomål här!
På onsdag morgon hade jag en MYCKET pepp junior som skulle få cykla hem till en kompis efter skolan. Över stora vägen och allt. Ett litet äventyr mitt i veckan!
Det var en rätt cool och trött individ jag hämtade upp efter jobbet.
Torsdag - kanelbullens dag!
På fredagen badade vi direkt efter skola/arbete, åt en macka i bilen innan och sen var det fullt härj i drygt två timmar. Skönt avslut på en fredag, det måste vi göra om.
Lördagen bestod av en bestyr i huset. Jag vittjade om musfällorna på vinden, dammsög lite där uppe och tog ner en trave sagoböcker.
Efter lunch fick jag hjälp att fixa dörrplåten till gäststugan.
Det är en fröjd att det finns så händiga personer. Såna som får det att passa utan omkap och svordomar, inte som jag alltså.
Sen ramlade det in bilder från högtidsmiddagen på Helikopterflottiljen.
Jag blir alldeles varm och fluffig i hjärtat av att se dom.
(Bilder från 2017 här)
Som tagna ur en film från förr.
Jag är väldigt glad för mina svärsöner, dom är alldeles fantastiska. Varma, omtänksamma och en hel del finurlig humor. Lyxigt att få ha så fina män i familjen!
Söndag - vi bestämde oss för att kolla in starten på Stormorstrailen. Ett lopp till förmån för Rädda Barnen Söderhamn.
Strålande fint väder, perfekt för en promenad.
Kände mig inte det minsta sugen på att starta - mer sugen på hembakt och kaffe.
Så vi fikade på trappan och njöt av solen.
När junioren åkte till sin far var det min tur att röra på mig. Hunden fick stanna hemma för landsväg och mörker lockar inte henne alls. Jag fick däremot en otroligt skön runda, det gick inte fort men det kändes så bra och avslappnat. Mer sånt under hösten tack!
Klart slut för idag - mot nya veckor att fylla!

Kommentera inlägget här :