Bra träningsvecka

publicerat i Löpning, Träna;
Vilken härlig träningvecka det blev förra veckan, bra vecka på alla vis kan jag kosta på mig att säga.
Onsdag, spinning igen.
Skönt att få svettas ordentligt och det var lika roligt den här gången också.
Det går åt en del vatten under passet.
Klart värt att betala in sig för att få vara med.
Torsdag, mamma och pappa åkte till Jämtland för att hämta virke.
Som senare skulle lastas av och bäras in under tak.
Klart värt att kånka runt på plankor när en fick middag på köpet.
Rivna rödbetor, ugnsgratinerade med fetaost, bacon och halloumi. Galet gott!
Efter middagen hastade jag hem och bytte om till löparkläder och pannlampa, ty det vankades reflexbana med min Malin. Måste vara över ett år sen vi sprang tillsammans.
Det var ett kärt återseende, både med henne och reflexbanan!
Fredagen bestod av 1000 meter hinderbanesimning medan junioren plaskade med sin far lite längre bort. Fredagar vid 16-17-tiden är ingen bra simtid, men 1000 meter är bättre än inga metrar alls. Efteråt rastade jag hunden och åkte till föräldrarna där syster och hennes sambo hade anlänt.
Lördag förmiddag blev det gym med syster och svåger. Det är riktigt roligt att få följa med och få massor med hjälp... 
Inte en suck eller otålig min alls faktiskt. Här testade jag sälrodd och jobbade mig upp från tom stång till några kilo på vardera sida. De andra två är sååå starka, helt galet.
Sen provade jag kontrasterna i spegeln.
Och chins, först 5 med ett tjockt gummiband och sen 2 med ett tunt.
Orimligt svårt men jag fick hjälp, som synes.
Hemmet behövde lite omsorg så efteråt var det bara att byta vikter mot mopp och dammsugare, sjukt trist men behövligt (minst sagt). Som tröst och belöning blev det grillat hemma hos föräldrarna.
Jag hade ingen lust att avstå ett gott vin till maten så pannlampan fick hänga med när vi genade över skogen hem, i sommarvärme, tacksam för temperaturen just då.
Söndag blev en promenad det enda motionen.
Men det var okej, gick i t-shirt och njöt av värme och vackra omgivningar.
Njöt ICKE av älgflugor, vilka sneeky bastards dom är!!
Passade på att busa lite med Cava också, galet söt hund det där.
Älskar vinthundar!
Sen var det bara handla och fixa lite innan junioren kom hem. Ladda för en ny vecka som kommer innehålla få träningstimmar för kroppen men desto fler för huvudet med 8-årskalas x2. Som grädden på moset så är det inte direkt lättsamt på jobbet just nu så det är bara att bita ihop och sikta framåt.

Kommentera inlägget här :