Vardagarna

publicerat i Essie, Löpning;
Vardagarna rullar på i sakta mak, har rätt mycket att göra samtidigt som inget händer. 
Jag fick hjälp att sätta upp en hängränna på gäststugan, DET var verkligen inte en dag för tidigt.
Bra blev det också... 
Nu är det bara resten kvar att göra liksom. Nya vindskivor ligger i garaget och väntar på kapning sen ska jag köpa vindskiveplåtar. Sen är det hängrännan på baksidan och golv som ska läggas inne. Golvsocklar och taklister... tja, det finns att göra när helst jag känner för det.
Dagen efter hade jag bestämt med P-E att vi skulle hänga på Hälsinglands Multisports Ultra-event. En varvbana på 4,6 km som en kunde springa valfritt antal varv på. 
Jag siktade på 3 varv och det gick bra.
Två första varven fick hunden stanna i bilen men på tredje fick hon följa med. Vilken fart hon hade, det märktes att hon var väldigt pepp på att vara i skogen.
I klubbstugan fanns det, förutom kaffe och kaka, en massa gott uppdukat.
Brasan var tänd och stämningen var riktigt skön. En löpare körde ultradistans medan resten hade lite blandad längd på löpturen. Jag var nöjd med min dag och kommer absolut hänga på fler gånger. 
Framåt kvällen kom barnet hem. 
Hon läser samma böcker som jag gjorde i den åldern.
Jag brukar också skriva årtal inuti.
Sen blev det arbetsvecka med ett riktigt gråväder.
Dimman orkade inte riktigt lätta från marken.
Men hunden var nöjd och jag är fortfarande tacksam över att ta mig ut i dagsljus varje lunch oavsett väder.
Magiska väder.
Lite som att gå i en trollskog.
Framåt kvällen hade jag fixat barnvakt,  innerst inne var jag inte det minsta sugen på att springa i 2 grader och duggregn. Men när barnvakten dök upp så var jag redan ombytt och klar, det går inte att gnissla över att inte ta sig ut och sen passa på ett bra tillfälle. Den ekvationen går inte ihop.
Men rundan blev underbart skön och jag ångrade den såklart inte.
Nu längtar jag till helgen som ska spenderas med mina systrar, fi fan så skönt det kommer bli!

Kommentera inlägget här :