Svinigt kallt

publicerat i Allmänt;
Ja ja ja, det ÄR vinter men jag behöver inte gilla att det är så MYCKET vinter. 
Bilen är i alla fall nyservad och startade utan problem, åkte och tankade innan jobbet i morse. Avskyr att ha lite bränsle i tanken. Tänk om en skulle bli fast i en kö och reservlampan börjar lysa. The HORROR!
Jag har rätt mycket snö på hustaket, kanske måste ta tag i det där till helgen. Friggeboden har också samlat på sig en rejäl mössa.
Men färgerna är oslagbara, pastell och kontraster.
 
Jag fick ett meddelande från barnet, via en kollega:
"Hon hälsar allt var bra med de båda och ni inte skulle oroa er" (jag frågade om henne och en kollega).
Skönt!
Min hälsning tillbaka blev:
"Du kan hälsa henne att DET INTE SLUTAR SNÖA och att hon inte behöver oroa sig för att jag oroar mig. Jag skottar istället!"
Det fortsätter hända grejer där nere hela tiden.. (klicka för att läsa).
Såatteeee... det kommer mer snö, det kan vi vara säkra på. Jag har tröstshoppat fyra flaskor rosa bubbel, tyckte jag var värd det. Tänker att det går åt i påsk.
 

Kommentera inlägget här :