Glömde sportlovet lite...

publicerat i Barnen;
Hoppsan, mitt i all helikopteryra så glömde jag sportlovet. Vill inte att vår Afrikaresenär ska missa någon vintrig bild.. och hon blir lite kinkig om det inte finns en enda uppdatering att läsa när dom kommer tillbaka från uppdrag.
Så, sportlovet 2018.
Mamma och pappa skulle ha junioren några dagar, men eftersom äldsta var hemma på ledighet efter högvakten så kunde hon sova hemma och ta det lugnt på morgonen med storesyster. Mamma uppskattar massor ♥
Men båda barnen hängde rätt mycket hos morföräldrarna ändå. Hjälpte till att skotta tak (äldsta) och blev serverad lunch. Win-win.
Sen trimmade vi låne-hunden också, vilken skillnad!
Jag tog ledigt två halvdagar så vi kunde åka lite pulka.
Konstigt nog var vi ensamma i backen.
Den är sååå brant!
Men galet rolig.
Här gick det undan minsann!
Efter all fart i backen fick det bli en stillsammare aktivitet. 
Påskpyssel med klädnypor.
Barnet passade på att bygga en cykel av piprensare.
Jag hittade ögon i pyssellådan.
Sen kunde jag inte motstå att prova Ica's Middagslåda när den var på kampanj.
Säkrade upp med köttbullar också.
Sen hann jag ut på två snöjogg i dagsljus. Superskönt, om än långsamt och jobbigt.
Vi fick bilder från Afrika, hon hade fått vårt senaste paket med bilder, lotion och godis.
Nästa sportlovsdag spenderades "på stan" med fika och shopping. Mysigt det med.
Sista dagen spenderades på mitt jobb, äldsta gjorde i ordning matlåda och packade med IPad på morgonen och släppte av henne innan hon skulle rida.
Jag skrev ut korsord och lite pyssel.
Sen blev det lunch och promenad.
Kul med sällskap.
Sen blev det Drakryttarna i hundhuset.
På kvällskvisten bjöd vi hem mamma och pappa på middag.
Bubbel för alla som ville ha.
Klart bra vecka. Snart nog är det Påsk med tillhörande lov, för se hur vi löser det och om vi får hem en soldat på¨leave. Vore ju kul!

Kommentera inlägget här :