Definitivt färdigskottat!

publicerat i Huset;
Förra helgen, hände inte mycket alls. 
Fredagen började med strålande kallt vackert väder.
Fortsatte vara kallt så jag hörde med P-E om han var sugen på att simma lite. Det var han så vi skrapade lätt ihop 2500 meter inkl banbyte och lindragning. Skönt att börja helgen med lite bassäng och en kopp kaffe efteråt.
Energimätaren stod på "LOW" när jag kom hem så det blev quesadillas med sallad och oliver till middag, snabbt och gott. Lite senare hämtade jag mamma på tåget, bara -16 just då... 
Lördag morgon började med gröt som uppladdning.
En hundpromenad.
Släpade fram stegen och klättrade upp på taket.
Här ska skottas minsann.
Egentligen ingen större fara för tyngden på taket, men farstukvisten hade en massa packad snö i vinklarna och alla hängrännor var täckta med is/snö. 
Avluftningen till badrummet hade en liten glugg i snötäcket.
Där ovan hade röret fått lite mer frihet. På bilden nedan hade jag tappat snörakan och det tog jag som ett tecken på lunch. Grannarna fick en leverans från McD och gick på paus samtidigt.
Hej på er!
Utsikten från köket försvann. Men som synes så är långt ifrån ALL snö borttagen. Jag bara hyvlade av hälften, det räcker så.
Efter nästan 6 timmars skottande gjorde jag kväller. Sov sittandes i soffan innan jag tog mig in i duschen och ut på promenad med hunden. Det är galet tungt att skotta, tur ändå att jag har orken och uthålligheten. För det har jag.
Det fick bli gnocci och pastasås med tryffel och karljohansvamp, ett glas rött vin till det.
Söndag - skulle vara smart och träna INNAN jag skottade upp allt på gångarna framför huset. Kom nästan 2 km innan hunden stannade för att kräkas. Gick tillbaka. Lämnade in hunden och såg till att hon åt. Tog en runda på 5 km själv istället.  Efter skottade jag upp det jag kände för och orkade. Handlade lite och inväntade yrvädret!
Full fart på kvällspromenaden.
Fick rapport från äldsta, hon håller på med förarbevis på TGB 40 Den väger runt 10 ton och lastar drygt 6 ton. Vilket jäkla monster!
Ser riktigt kul ut när dom kör den!
Det kommer gå strålande för henne, det är jag säker på.
Vad som gick mindre strålande var min idé för årets påskpyssel. Hittade en sån hängande glaskupa och tänkte att det skulle bli gulligt med gräs och några kycklingar inuti. Kanske skulle ha tagit något annat än kattgräs. Kanske?
Nya påskdekorationen kan heta "Hitta kyckling" eller "Leta höna"?
Tja, en kan inte vara smart jämt ju. Det är orimligt!

Taggar: Påsk;

Kommentera inlägget här :