HEX SUPEM 2018

publicerat i Cykla MTB, Multisport, Tävling;
Onsdagen före midsommar är det alltid HEX SUPEM (SUrfski-PEntagon-Mtb) och vi, jag och P-E, var med i år igen.
Så här skrev jag om 2016 och sen 2017, mattegeniet räknar och det här blev alltså tredje året.
Bilen packades direkt efter jobbet och vi var helt överens om att det skulle bli ett bra och roligt träningspass.
Vi var sist in på TC så det var bara att lasta av och organisera alla grejer. Löparskor måste tas med till andra växlingen så dom spändes fast i vätskeryggan. Paddlar gör vi oftast i cykelskor, förutsatt att det är cykling direkt efter då...
Måste ändå nämna några ord om min cykel.
Jag har snart haft den i tre år, vilket är samma antal år jag cyklat. Jag köpte den begagnad för 4500:- och helt uppriktigt är det en "skitcykel" med en dålig växelgrupp och tung aluminiumram. MEN! Det har gått bra ändå, tack vare eller trots, må vara osagt. Osagt ska inte vara den lyxen jag haft med utmärkta cyklister runt mig, bra vettiga lärare som utmanat mig i skogen och efter landsvägen.
Jag har hela tiden varit sämre än cykeln och begränsningarna har suttit i mina ben eller i dålig teknik. Vi har ändå kört en del tävlingar nu och haft en massa roliga timmar svettandes efter diverse banor så det bekymrar mig lite att höra "-Det är så dyrt med cyklar." Varför köper inte fler begagnat och provar sig fram? Hur många har dyra cyklar i garaget till ingen nytta? Lite sånt funderar jag på.
Sen skulle jag lätt köpa en bättre (inte nödvändigtvis en ny) cykel om jag hade prioriterat en sån kostnad, men annat får gå före. Mätta barn är glada barn och tak över huvudet är trevligt.
Nu går vi vidare.
Ljusnan var ovanligt stilla och fin, jag hade lite svårt att få upp takten och föll hela tiden tillbaka i en lagom lunk långt från tävlingsfart. Lite dålig fokus där.
P-E fixar en av kontrollerna efter Pentagon-banan.
Jag tar mig fram på myr och stig.
Ivrigt viftande efter myggor och andra irriterande flygfän.
Tja, hur gick det då? Här är tiderna jämfört med föregående år.
Vi var lite långsammare än 2017, men också lite snabbare på sina ställen. Otippat att orienteringen var långsammast hittills, men det kanske var därför jag hade en skön känsla efter banan.
För att jag inte tog i. Glädjande ändå att de gröna tiderna var på MTB, paddlingen är som förväntat, vi har inte tränat alls i år så... 
Det blev i vilket fall ett bra träningspass på alla vis och Ljusnan gör sig bra i kvällsljuset ♥
 Tack till Hälsinglands Multisport för en fin, fin kväll. Saft, kaffe och kanelbulle är så gott efter några timmar i skogen.

Kommentera inlägget här :