Födelsedagar och vanliga dagar

publicerat i Barnen, Essie;
Vi börjar med en vanlig dag, förra söndagen. 
Jag klev upp, kollade termometern och insåg att det var långkalsong-väder. Åt frukost, rastade hunden och åkte in till stan för årets andra långsam-länge-pass... ett sånt löppass som är längre än 90 minuter där tempot är oviktigt.
Vi, jag och P-E, sprang med två klubbkompisar som tävlar på ultradistanser. Alltså skulle deras tempo fungera för den distansen vi tänkt oss. Det tempot är liiite tufft för mig men dom fick en fin mjukstart och jag fick draghjälp. En måste börja någonstans...
Inte alla delar av rundan var lika vacker som ovan bild, men variationen har sin tjusning och asfalt kändes bra på slutet. Vi fick ihop 14,5 km med mestadels terräng.
Sen var det dags för födelsedagsfirande. Efter min lilla-lillasysters sambo så är det pappa som står på tur i Januari-listan. Hipp hipp hurra! Han delar dessutom sin födelsedag med hunden som passade på att fylla 1 år och fick sin vaccination samma dag. Vilket firande!
Min junior var med och valde en stor tårta, så det skulle räcka till dagen efter... då hon skulle sova över (det är hennes sked som skymtar förbi).
Sen gick veckan sin gilla gång till fredag. Då körde vi effektivt slut på den dagen med hundpromenad.
Så vinthunden var nöjd, hon tar alltid upp mer än halva soffan och är det upptaget så gråter hon. På riktigt alltså. 
Jag och min förstfödda, den blivande 24-åringen, skålade i rosébubbel och åt jordnötsringar. Tanken var att vi skulle se på en film men vi var för trötta. Men bubblet var gott och vi saknade mellanbarnet.
Dagen efter fyllde hon 24 år. Mammas hjärta ♥ Jag portionerade ut paketen under dagen och jag tror att den här grytan var en av favoriterna. Porslinet var inte någon stor överraskning, hon samlar på Maria Montazamis servis, superfin ju!
Grattis på födelsedagen älskade barn, det är så skönt att du är vuxen och kan hantera både din mammas tjat och livet i stort. Jag är så stolt över dig ♥
Puss och kram, sen blev det tårta, en randig prinsess med massor av god marsipan på och kärlek (grädde) inuti. Vi åkte över till mamma och pappa på kvällskvisten, tog med oss tårta, hund, barn och en massa kakor. 
På söndagen kändes det bra med en sockerdetox och extra mycket frisk luft. Först gick vi en hundpromenad i skogen. Barnet har ingen mössa pga pippilotter. Efteråt förstod hon varför värme går före snygg frisyr.
Dom där två har så kul i skogen.
Och täcket jag köpte sitter sååå bra.
På eftermiddagen lyckades jag lura med samma barn till återvinningsstationen med löfte om pulkabacke efteråt. Det gick galet snabbt, vi skrek så hunden blev alldeles stirrig och försökte stoppa oss. Men efter några till åk så orkade hon inte passa oss längre.
Sen var det middag och packning inför juniorens pappa-vecka. Vi avslutade med ett parti Uno med ytterst tveksamma regler.
Så nu ska jag försöka smyga igång veckan med lätt träning, förkylningen jag drog på mig förra veckan verkar ha släppt och en måndag är lika bra att börja med som vilken annan dag som helst. Men först hämta ett loppisfynd och fundera på hur jag ska få plats med det.

Taggar: födelsedag;

Kommentera inlägget här :