Bara vanlig vardag del 986

publicerat i Barnen, Löpning, Träna;
En får vara lite kreativ med träningen (alt. lat) när junioren är hos mig.
Hon vill ogärna att jag lämnar henne ensam hemma och det har jag full respekt för. De gånger hon tycker det känns okej så har jag en extra telefon så hon kan ringa och jag är aldrig borta mer än 30 minuter.
Andra gånger får vi helt enkelt röra på oss tillsammans. Som en vända på sparken där vi turas om att skjutsa varandra och undvika att köra på hunden. Rätt mysigt när alla är på gott humör och middagen redan står i ugnen.
Sen har jag mina lunchpromenader som är energiboost både för hunden och mig.
Ishalka, solsken, midvinterkyla... allt går, alla dagar.
Bara att få dagsljus och lite vackra vyer gör dagen så mycket bättre.
Men en del dagar ringer jag in lite hjälp från barnets far, han får extra tid, jag får träna och hunden blir extra rastad. Kan inte se en enda nackdel faktiskt, bara en massa win. Så i onsdags kom han över efter middagen.
Jag lyckades få iväg det första paketet till Afrika. Det tar ca 10-14 dagar innan det når campen men är väl värt att vänta på. Vi har stoppat ner sånt som luktar gott, smakar gott och gör gott i själen.
I fredags hämtade mamma och pappa junioren på fritids så jag kunde ge mig ut innan solen gick ner helt. Galet skönt! Jag läääängtar verkligen till ljusa kvällar. Att middagen stod färdig när jag kom dit gjorde inte fredagen sämre.
Vi avslutade kvällen framför TV:n med ost (till mig) och riskaka till henne.
Lördag, strålande väder. STRÅLANDE vackert. Vi hade några ärenden att göra och paket att köpa så hunden fick komma ut i skogen direkt efter frukost.
Krispigt kallt och klart.
Sen for vi in till staden för att hitta födelsedagspresent till morgondagens kalas och för att hitta en ny blus eller tröja till mig. Hon fick pompoms på rea. Jag återkommer längre ner med mina fynd.
Sen körde vi en fika, såklart!
Efter det blev det ett halv-spontant köp av långfärdsskridskor. Alltså, jag har googlat och läst och funderat på det sen förra säsongen. Så jag köpte lokalt. Äntligen! Isdubbar fick jag av P-E förra året och resten av utrustningen tar jag sen.. om det behövs.
Efter shoppingrunda och lunch var det dags för en till promenad, den här gången i skoterspår.
Jag försöker, så gott jag kan, att peppa junioren och göra promenaderna lite roliga och mysiga. Men det ska jag säga, det är en UTMANING ibland. Vid ett tillfälle sa jag att hon kunde sitta kvar där i snödrivan och gnälla och om hon såg ögon där ute så var det förmodligen bara räven. Men den är inte farlig... tror jag... 
Inte så pedagogiskt men mitt tålamod är inte oändligt. Det är mer som en knubbig falukorv med en väldigt tydlig ände.
Hur som helst så kom vi hem med hjälp av pannlampa och lite spårhjälp (den dumma mamman fick åter igen tålamod). Det blev en snajdig kotlett-middag och lite lördagsgodis till efterrätt. 
Söndagen blev fin! Vädret var sämre men upplägget bra. Junioren skulle på vinter-kalas med korvgrillning och pulka och jag hörde med P-E om han ville springa lite i området. Så barnet roade sig på sitt håll och vi på vårt.
Just den här backen var tung så det behövdes bilder för att minnas vad jobbigt det var. Inspiration. Nästa gång kommer det kännas bättre och lättare. Bara att kämpa på liksom.
På toppen vid Stormorshäll. Vi passade på att prata lite tävlingar som varit och tävlingar som kommer. Det ser ju onekligen lite klent ut på swimrun-fronten så det borde finnas lite mer plats för andra saker. Inte för att jag kommer sluta med swimrun, absolut inte. Det är en fantastisk naturupplevelse och en fin träningsform.
Cykelslingorna är fin-fint uppmärkta. Längtar till cykling också.
Efter dryga 10 km plumsande och pratande så möttes vi av barn med rosiga kinder. Dock utan solsken i blick. Men väl korv i magen.
P-E var förutseende med kaffe och muffins. 
Som sagt, en riktigt bra söndag.
Den här veckan började med snöblandat regn och ett styrkepass inomhus. Länge sen sist och det kändes.
Sen rensade jag frysen och fick ihop en trevlig middag (bildbevis så barnet inte tror jag bara lever på kaffe och gröt).
Sen är vi framme vid resultatet av lördagens shopping. Jag siktade på att förnya garderoben lite inför våren. Lite nytt och fräscht.
Vad kom jag hem med då?
En fakking nattskjorta och 3-pack bomullsboxer. Så sorgligt.
Fast det är nog "jag" just nu, flanellskjorta, yllesockar och boxer. En kopp kaffe i sängen med morgontidningen i sällskap av hunden och katten. Japp. Flanell it is!

Taggar: Mat;

Kommentera inlägget här :