Fredagsfys och finbesök

publicerat i Barnen, Löpning;
Mamma och pappa hämtade junioren på skolan i fredags, så jag var inte sen att fråga om jag hann springa innan jag hämtade henne... och det gick bra såklart. Så ännu en runda i dagsljus och alldeles lagom temperatur.
När jag kom ut från huset och skulle åka till föräldrarna så var allt blått, magiska vinterfärger. 
Hemma hos mamma och pappa väntade nygräddade våfflor, nybryggt kaffe och blodtrycksmätning. Inte några problem med trycket. 
Lördag morgon började stillsamt med kaffe i sängen, värmda frallor till frukost och sen kom en kompis till junioren. Jag tog med dom ut direkt, en sparkstötting och två sjuåringar blir en alldeles toppen promenad.
Sen pep tjejerna iväg över snödrivorna och hunden stod kvar och grät lite. Hon FICK vara med men tyckte snön var för djup. Och kall.
Efter plätt-lunch och en snabb röjning av rum for vi in till biografen.
Det blev Coco. Riktigt bra film från 7 år. Kanske aningen lång (1:45)? Men det gick bra och båda tjejerna var nöjda. Mamman med. Vi har haft en del helger som junioren fått stå tillbaka lite så nu när jag har tiden så har hon fått den. Känns skönt.
Efter bion blev det hemgjord pizza hos mamma och pappa. Jag fick se en del bilder från systers resa till USA. Gaaalet vackra vyer. Här har jag helt skamlöst snott bilder från henne och sambon.
 
Helikopterturen var en födelsedagspresent. Såg några bilder från luften och min spontana reaktion var
"-WOW, så häftigt!"
Ja, dom hade definitivt en bra resa. 
Nu blir det stora ord men jag ÄLSKAR att familjen växer, inte bara med barn utan med svågrar och svärsöner och allt det där. Ju fler desto bättre ♥ Sen är allihopa genuint trevliga människor med stor kompetens och varierande nivå på humor... att komma in som ny i familjen brukar inte vara några problem. Men att få prata till punkt och hålla sig till ämnet är nästan omöjligt... 
Sen har vi den eviga frågan, armén eller flygvapnet? Är det sant att det bara är glass och ballonger på det ena stället och har man grader privat? Jag kan tillägga att som mamma outrankar en samtliga pinnar, vinklar och krumelurer. Men nu till något annat.
Igår, söndag, kom en av svärsönerna förbi. Han hade en flaska bubbel till mig, tänk att han redan lärt sig.
Jag har skamlöst klippt bort honom ur bilden, känns som det är minst risk för bannor då. Men en av bilderna jag tog ska jag definitivt framkalla. Såå himla fin ♥.
Efter några kramar och en kopp kaffe så vinkade vi hejdå, ses snart igen och allt det där. Sen fixade vi oss för att gå på kalas hos juniorens faster. En av oss laddade genom att sitta i en plastback och titta på Ipad, bra ljud?
Födelsedagskaffe, goda skratt och en mumsig kladdkaka.
Efter kalasandet så tog vi en snabb promenad medan köttbullarna puttrade på spisen. Älskar köttbullar i tomatsås med färsk pasta!
Sen var det slut på helgen, vi hann inte vinka av syster vid tåget, men väl en omgång lotto.
Som jag vann, helt otroligt, måste haft tur! 
Jag fick en vintrig bild från äldsta också, längtar tills vi ses igen.
Herreguuud, har glömt att boka tågbiljetter till mig och barnet.
Got to go!!

Kommentera inlägget här :