Påsk 2018 och långpass

publicerat i Allmänt;
Så kom äntligen påsken och skärtorsdagen spenderades i soffan, gött.
Långfredagen började med rostat bröd och fortsatte med ett långpass tillsammans med P-E i riktigt strålande vinterväder. Planen var drygt en timmes lätt löpning i skoterspår.
Skotrarna har packat fin-fina vägar längs med kraftledningen. Vi hade en plan om vart vi skulle ta vägen och ungefär hur vi skulle dra oss ner mot älven/Marmen. Men eftersom det var, näst intill, omöjligt att ta sig fram utanför spåren så fick vi anpassa oss lite på både tid och distans. Men det gjorde inget, allt kändes toppen och det var så otroligt vackert!
Vi tog oss ner till vattnet till slut. Kollade in alla fina sommarstugor som ligger gömda efter älvkanten, helt galet fina ställen. Vi inkasserade 120 minuter och 15 km på långfredagsrundan. Lite mer än planerat men jag hade inte gjort det annorlunda idag.
Påskaftonen började på cykeln, eller... jag drog ut på cykligen så länge att det nästan räknades som ett lunchpass.  Men bara nästan.
Skitsamma, det blev gjort och jag åt stekt ägg till lunch efteråt.
Efter lite piffande hämtade mamma och pappa upp mig för påskmiddag.
I år blev det middag på Eat & Meet, bara vi tre.
Mormor och morfar firade sina 90-årsdagar hemma hos mamma och pappa helgen före så en lugn påskhelg kändes behövligt. Sen var ingen av barnen hemma heller. Förra året firade jag med alla syskon i Lidköping/Skövde, hade GALET kul. Blir fortfarande alldeles fluffig i hjärtat av den helgen, av många anledningar.
Kolla på dom, så jäkla fina!
Pappa och jag skålar i bubbel.
Jag tog grillad högrev till varmrätt. Så gott!
Sen tyckte pappa att han var för mätt för efterrätt, då föreslog jag en flytande mild och fin variant.
Vår lilla FN-soldat skickade en bild på sin påskmiddag. Ägget och musten var påskig i alla fall, men resten ser ut som grillat.
På påskdagen blev det simning, inte jättelångt eller så, men det kändes bra. Sen kom junioren hem. Efterlängtat ♥ Vi tittade på film och hade lite söndagsmys.
På annandagen tog vi en tur till Kungsholmen för att kolla in isen.
Den såg bra ut men det är alltid lite läskigt när den blir väldigt blank.
Lättåkt dock. Det var ju skönt, inte något jag är van vid direkt. Junioren är van vid spolad is men hade inga problem alls på naturis. Hon hade mer problem med att jag bara tagit med vatten som "fika".
Rosor på kinden och i isen.
Lagom liten utflykt mellan frukost och lunch.
Påsken blev väldigt lugn och fin, vila och ledighet. Nästa påsk har jag prelat på sydligare breddgrader igen, vi måste prova påskäggsspelet en gång till!!

Taggar: Påsk, löpning;

Kommentera inlägget här :