Hemma för en stund

publicerat i Barnen;
Så kom hon äntligen hem på leave, en kort snöig paus från hettan i Afrika
Lillesyster var överlycklig.
Det var vi allihopa faktiskt, jag såg fram emot att få höra allt som en inte kan ta på telefon.
Middagen första kvällen hemma var bestämd sedan tidigare, färsk pasta med tryffel och bubbel. Helt klart viktigt med bubbel.
Sen blev det en hyfsat tidig kväll för oss alla. Påsklov till trots.
Det blev inte särskilt många aktiviteter på lovet, förutom spel och badhus. Jag får spö i alla minnes-spel, känns som jag har gröt i hjärnan. Åldern tror jag visst.
Det är extra kul att laga mat när vi är fler som äter, den saken är säker. Jag och ungdomen gillar ungefär samma saker, junioren får en avskalad variant. 
På fredagen hämtade jag upp äldsta på tågstationen och äntligen var familjen komplett ♥.
Vi bjöd hem mamma, pappa och stora barnens pappa på middag och bildvisning, kan vara skönt att slippa berätta samma saker flera gånger... och sen är det mysigt att träffas också.
Maten blev supergod, kotletter och champinjoner i ugn och färskpotatis.
Vinet matchade visst tulpanerna.
Sen fick vi se bilder från missionen. 
Jag la ut några bilder och filmklipp på Instagram Stories.
Ett klipp var ett ultraljud på ungens hjärta och några minuter senare så kom det SMS och DM med frågor om bebis och om jag ska bli mormor.
För mig var det solklart ett UL på hjärta, men det var inte lika tydligt för andra. Så jag förtydligade först att det var ett hjärta och sen att det inte var något fel på det.
Lördag morgon började med färskt bröd och nygamla favoriten smörgåskrasse.
Sen skickade jag iväg mellan-ungen till värmland, där kärleken bor. Hennes alltså.
Sen hade vi lördag resten av dagen och avslutade kvällen med SVJ - Stora Vänliga Jätten, en film som passade oss alla tre på 44, 24 och 7 år.
Söndagen spenderades på Valbo Köpcenter med ungar och ex, strosa runt lite, äta lunch på Ikea och fippla på elektronikgrejer. Sen blev det varmkorv till middag, jag är en sån jäkla stjärna i köket.
Sen kom mellan-ungen och pojkvän tillbaka hit och jag skickade iväg äldsta på Ubåtsjakt, nån övning i skärgården med stora tankbilen. Otroligt tacksam för att vi fick några kvällar för oss själva med ansiktsmask och Robinson ♥.
I tisdags tog ungdomarna över köket och lagade en galet god thaigryta. Hur skönt som helst att först jobba och sen springa lite och VIPS står middagen klar på bordet. Jag kan tänka mig att behålla dom hemma.
I onsdags tog dom med sig lillesyster till Borlänge för en dag med bak och lek, otroligt uppskattat och väldigt fin gjort. Den lilla längtar ofta efter sina systrar så det känns extra bra när hon får egentid.
Mormor och morfar fick också egentid med ungdomarna, dom åkte dit och bakade bullar.
Så blev det takeover i köket igen, vegetariskt den här gången. Så jag körde en favorit i repris, stack ut på intervaller och hann med både hundpromenad och dusch innan en färdig middag stod på bordet. Hur bra?
Vi öppnade champagnen också, torsdag är en bra dag för bubbel.
Tycker jag. Det var gott, jättegott!!  Perfekt efter en maxpuls!
Matbilder är inte riktigt mig "grej" men något slags bevis på den goda middagen måste jag ändå visa. Färsk pasta med champinjoner, tryffelolja, pinjenötter och parmesan. Hur bortskämd?
Ungefär samtidigt ramlade det in bilder från äldsta som fortfarande är på övning.
Alltså, som ett vykort!
Så nu är vi framme vid fredag igen.
Har fått ihop en bra träningsvecka och fyllt på med massor av kärlek, nästan så det svämmar över lite.
Ser fram emot deras sista dagar i landet, det blir lite middag, träning och mys. Vad roligt det är att få lära känna barnens respektive, massor med bonus.
Hörs, hej, ha en bra helg.

Kommentera inlägget här :