Gym och avresa

publicerat i Barnen, Filmtips, Träna;
Jorå, det blev fredagsfys på gymmet. Ungdomarna hade redan förberett lite innan jag kom dit, det var liksom betalt och klart, vattnet framställt i cardiorummet och någon form av plan för vad vi skulle göra.
Thrusters (?), värmde upp med bara stång tills jag kände någon form av balans. Ungen får visa och förklara, pojkvännen körde på egen stång, galet vad stark han är!
Vi körde några gånger, kanske 8x3 eller nåt...
Det blev lite rodd i såna gympasalsringar, romerska kanske det heter och efter det så körde vi Elvan (?).
10 burpees 1 hantelsnatch
9 burpees 2  hantelsnatch
8 burpees osv. osv... ni fattar?
Det var ju ganska jobbigt, särskilt som jag tog längre tid på mig samt tappade räkningen ganska många gånger.
Det syns på pulskurvan var själva Elvan gjordes. Tips, den stora bulan...
Men vi ser inte särskilt ledsna ut för det. Tvärtom. Gillar den här bilden särskilt mycket eftersom han inte bara lutar sig in i bilden utan också har kepsen i handen. Han är rar den gossen, snäll mot svärmor.
När pulsen gick ner körde vi lite bi- och triceps ute i den stora lokalen där dom "stora" stönande killarna håller till och kör bröst och armar (jag har fördomar, skjut mig). Glömde ej den obligatoriska fredagsflex-bilden i omklädningsrummet. 
Om jag ska sammanfatta träningen med två ord så blir det "galet kul".
Om jag kommer åka tillbaka till gymmet snart? Nej, inte utan hjälp, för mig är det helt avgörande att ha någon med mig som visar och förklarar.
Så nästa besök blir nästa gång någon är hemma och visar mig ♥ Om jag får följa med vill säga.
Som belöning för väl utfört arbete (träning för mig och pedagogik för barnen) hade vi bokat bord på Pinchos till 21, kan säga att träningen jobbade upp aptiten. Hunger är bästa kryddan.
Jag åt langos, skaldjurspaella, risotto och varmrökt lax med messmörsaioli. Riktigt gott, alla rätter! Dessutom bubbel till allt, såklart!
Samtidigt som vi åt så fick vi meddelande från äldsta som inte hade det lika flott, men nästan. Eftersom hon tillhör flygvapnet så är det mest glass och ballonger hela dagarna 😃 Typ!
Lördagen bestod mest av innebandy för dom och fixa, trixa och dona för mig. Efter det så var vi bjudna på älgstek hemma hos mamma och pappa. Så jäkla gott!! Några drack bubbel och jag körde. 
Kvällen avslutades med American Made, bra film! Omdömet baseras lite löst på att jag faktiskt höll mig vaken ända till slutet. Imponerande!
Söndag morgon slog jag till med nygräddade frallor före 08:00 och då var hunden rastad också. Ynglingarna skulle med tåget så jag ville ha alla mina ankor i rad innan.
Packningen stod färdig i hallen och kvällen före kom det meddelande om att supercampen utsatts för en komplex attack Känns "sådär" trots att dom var hemma just då.
Men sånt är ingen idé att älta, vi hoppar raskt vidare till själva avfärden.
Kolla in, hur fina?
Känns skönt ändå, att det är kompetenta kollegor dom jobbar med.
Så nu är leaven över och det har varit jättemysigt att ha dom hemma. Ser verkligen fram emot när dom kommer hem igen och sommaren som ligger framför fötterna. Jag hoppas att äldsta kommer hem till mamma några veckor också ♥ vi gör plats åt alla som vill ♥.
Det blev inte lika många tårar den här gången, inte för att jag räknar. Jag är inte ledsen, varken innan eller efter, det är inte sorgligt. Det är förvånande många som inte förstår det och försöker lägga sina känslor på mig. Påtalar lite hur jag borde känna eller hur dom tänker sig att jag känner. På det kan jag bara svara att ingen av er känner mig tillräckligt bra.
Lyssna på vad jag säger istället för att fundera på vad jag menar.
Det är en massa känslor som ska ut och sen är det över. Inget att hålla inne på, förstår du?
Det är inte en film på BIO, det är livet och jag förnekar mig inte att känna MASSOR. Med kärlek kommer andra känslor med på köpet, bara att gilla läget och hantera. Sen lägger jag mest fokus på det fina och positiva 🙏😍. 
Som det vackra vårvädret och hunden som väntade hemma. Hon är glad över att få vara naken och springa fritt.
Jag spenderade tid på att tvätta, sortera skräp, städa lite på vinden och rensa. Plockade fram fröer från IKEA och sådde lite.
Hoppas dom överlever.
Det ska bli lika nedan, hoppas jag. Håller inte andan medan jag väntar.
 
Sen lagade jag mat också, kändes ovant att göra det själv men det blev gott!
Så nu har en ny vecka startat igen, en med junioren och en syster som kommer på besök till helgen. Det blir en bra vecka har jag bestämt.
Trainern är uppsatt i vardagsrummet och alla gångvägar är snöfria, bara sopmaskinen som saknas sen går det att ta med hunden ut igen. Min lilla solskenslöpare.
Nu längtar jag till skogen och stigarna.
 

Kommentera inlägget här :