Vad är väl en bal?

publicerat i Barnen;
Vad är väl en bal på slottet? När en kan åka till huvudkontoret och gå på en massa möten... typ.
Förra veckan hade vi ett möte med personalen på huvudkontoret, där sitter den större delen av säljkåren (förutom våra två i Söderhamn och en i Göteborg) plus delar av huvudadministrationen.
En natt skulle vi vara borta och jag packade effektivt i en lagom liten ryggsäck. Andra slängde ner sina saker i en plastpåse och fick glada hejarop från min äldsta som äääälskar plastpåsar.
Vi huserade i superfräscha möteslokaler i Huddinge och blev serverade en riktigt god lunch.
Efter en lång dag (vi åkte från Söderhamn vid 07) så tog vi pendeln till Mall Of Scandinavia, där väntade 3-kamp... men först middag. Vilken buffé vi fick, galet gott (observera ramlösan)!!
Sen blev det shuffelboard, första gången för mig.
Bowling, andra gången någonsin.
Och sen minigolf, vilken ovanligt skojig bana, spelade rakt igenom en folkabuss. Perfekt när en fått i sig lite extra vätska och allt är kul.
Mitt lag vann inte, men vi kom heller inte sist... utan så där lagom i mitten då.
Tröstade mig med en whiskysour, kan vara en av de godaste jag druckit... Det var roligt att få en uppdatering om vad som kommer hända i företaget den närmaste tiden och hur den långsiktiga planeringen ser ut. Kul att få träffa nya kollegorna under lite lättare former också (kan hända att jag sköt några i ryggen på LaserTag, kan hända...)
Några dagar senare var det dags för en av ungdomarna att åka tilbaka till sin utbildning. Hon kör "en grej" när hon hälsar på mig på jobbet. 
Först fotar hon utifrån - ingen reaktion.
Sen fotar hon från printerrummet - ingen reaktion.
Då postar hon bilderna i familjegruppen på WhatsApp och DÅ vaknar jag till och ser mig om... he he. När hon åkt så var det jag och djuren hemma igen. Hade lite lösa planer för helgen men tänkte att jag tar det som det kommer... värsta lyxen ibland. 
Men först fixade jag blombud till barnen som skulle på högtidsmiddag på lördag kväll. Hade ett svagt minne att det fanns en blomsteraffär i hörnet på deras byggnad och efter en koll på eniro och FB fick jag kontakt med dom. En av tjejerna i butiken gjorde en bukett och den blev så där som jag tänkt mig (dom fick några hållpunkter och resten efter eget huvud).
Lördag morgon började med kaffe i sängen och sen äggröra.
En vacker promenad i skogen, endast två äckliga älgflugor såg vi.
Riktigt blött i marken men hunden njöt.
Vi passade på att fixa lite ute medan det var sol. Klippte ner kaprifoler och täckte de nya rosorna. Putsade köksfönster och käkade färsk pasta till lunch. Utan att yttra ett enda ord mer än till hunden. Sen tvättade jag bilen och handla lite nytt till krukorna ute.
Grymt skön dag. Passade på att köra FaceTime med stora barnen medan dom gjorde sig i ordning för kvällens middag.
Sååå mysigt att kunna vara med på ett hörn.
Som sagt, skön dag. Hunden blev dock besviken när hon inte fick följa med ut senare. Nöta asfalt är inget hon ska göra. Jag däremot, behövde verkligen röra på mig.
Söndag morgon började ungefär som lördag, kaffe, äggröra och sen promenad med mamma, pappa och deras hundar..
Lilla valpen är snart 4 månader och såååå söt. Essie får verkligen ösa järnet.
Kul för dom att få härja lite.
Och sen vila i soffan med morfar.
En riktig "ladda batterier" helg.
Återkommer med bilder på mina äldsta juveler i sina klänningar. Crazy ass snygga brudar!
Tur att dom är villkorslöst älskade för hur dom är (istället för hur dom ser ut eller vad dom gör).

Kommentera inlägget här :