Nu kör vi

publicerat i Löpning;
Från prassliga helgtäcken till måndag morgon - variationen är det inget fel på.
I helgen har två av barnen varit hemma, äldsta och yngsta. 
Vi har hunnit med en del spel, både för vuxna och barn.
På lördagen ställde jag in lunchen i ugnen och lämnade resten av familjen vid ett pussel. Såg en lucka för löpning i solskenet. Det var vansinnigt vackert men det syns inte alls hur jobbigt det var. Det kändes nästan omöjligt att ta sig runt den vanliga rundan så jag trixade mig runt stigarna.
Jag spelade hög musik i lurarna och höll på att trilla ner i diket när en bil signalerade bakom mig, jag tog några kliv åt sidan för att släppa fram den sen hann jag precis kliva på spåret igen när jag ser skuggan av nästa bil. Vad trött föraren måste ha blivit... 
Efter vi ätit den torra kycklingen drog ungdomarna till gymmet, jag och junioren tog en efterrätt på Wayne's istället. Klart mysig lördag alltså.
Igår, söndag, fick jag med mig alla till badhuset. Simmade 35 och lekte 60 minuter, sen blev det mellanmål i bastun. Dom är sköna att hänga med mina barn, vi gillar lite samma saker liksom.
Helgen avslutades i bra sällskap med en skön milrunda i pannlampans sken, bästa uppladdningen inför en ny vecka som innehåller allt från tandläkare, workshop i simning och frisörbesök.  Känns lovande!

Kommentera inlägget här :