Bubbel här och där.

publicerat i Barnen, Löpning, Träna;
Vi har haft SM-vecka i Söderhamn och om vi inte var stolta över vår stad innan så är vi det nu! Med besked!
Läs på Helahälsingland.se eller SVT Galet glad över att fler får upptäcka vår lilla pärla.
Själv inledde jag min helg med bubbel och smågodis, redan innan middagen. Sånt skulle jag kunna vänja mig vid, absolut.
På lördagen parkerade jag bilen hos en vän och gick upp till Hällåsen, inte ens med bästa vilja skulle nån kunna gå vilse till festligheterna. Hela vägen kantades av maschaller och flaggor.
Jag hamnade i Perexhallen där jag fick bekanta mig med X-trial. 
Jag har under veckan kikat på TV-sändningar av längdskidor, cykel-trial, draghund, skoter-cross, dans och rally. Att ha en mössa som inträde gjorde det enkelt att titta på sporter som en normalt inte skulle gjort om det var separata inträden... nu var det inte särskilt många steg mellan cykel och dans för att sen gå vidare till softball. Klart det blev succé.
Söndag förmiddag spenderades i skogen med en efterlängtad vän, 13 km ren terapi. Ett tunt täcke pudersnö gjorde inte upplevelsen sämre, vi skrattade hela vägen ner för en backe och kände livet i oss.
Framåt kvällen åkte vi till en gångbro över E4:an och vinkade åt mellanbarnet när hon passerade i konvoj mot norrland. Dom ska på nån övning långt där uppe. Hennes kärra syns precis under portalskyltarna.
Kanske verkar tramsigt att göra sig det besväret för att vinka i några sekunder på en förbipasserande. Men det är det inte, jag lovar. Det är kärlek.

Kommentera inlägget här :