Påsken 2017

publicerat i Allmänt;
Av någon anledning så blev det sparsamt med bilder under påskhelgen, trots att det fanns massor med kodak-moments.
Vi åkte i vilket fall ner till Lidköping på långfredagen, jag äldsta och yngsta.
Om vi hade tur med vädret? Nej, inte direkt. Runt Örebro kom det 2 decimeter blötsnö.
Kunde lätt hålla mig för skratt. Barnet körde längsta sträckan och jag fick hålla tillgodo med slask och mittsträngar liksom.
Väl framme så möttes vi av syster med familj och mellanbarnet. Kvällen avslutades med grillat och Alias, vad annars?
Påskaftonen började med frukost för samtliga, vi var vääldigt många som sov hos syster men lyckades få ihop det alldeles utmärkt. Sen lite löpning och fix inför påskmiddagen där bror med familj också anslöt sig. Galet mysigt!
Alla vuxna hade med sig varsit påskägg till kvällens spel, den hetsen och underhållningen alltså. Vill också flika in att mitt lag vann musikquissen (inte min förtjänst dock). Avslutade med ananaspaj, bubbel och en sen kvällspromenad.
Söndagen fortsatte med umgänge. Först åkte vill till P4 i Skövde och körde ett crossfitpass i par, hade fasen ont i överkroppen framtill mastersimningen igår. Grymt.
Efteråt åkte vi hem till bror för att äta grillade burgare (hemgjorda, högrev).
Fira storebror i efterskott OCH äta marängsuisse. Hjärtat svämmar över ♥
Nu dröjer det lite innan vi ses nästa gång allihopa, men inte allt för länge hoppas jag. Snart nog är det sommar...

Taggar: Påsk;

Kommentera inlägget här :