Men valpen då?

publicerat i Essie, Löpning;
Jodå, nu har lilla Essie passerat 12 veckor och växer som hon ska.
Aptiten går upp och ner men hon ser välmående ut. Eller hur?
Hon är med mig på jobbet där hon har sitt lilla hus och en liten hage alldeles bakom ryggen på mig, hittills fungerar det och förhoppningen är att hon ska klara av att "jobba" på dagarna utan att krypa ur skinnet.
I skogen hänger ingen läpp.
Galet söt liten tjej och verkligen en vinthund ut i svanstippen.
Lite lik en karaktär från Harry Potter?
När junioren är hemma så är valpen med vid läggning, det bara blev så. Hon somnar innan sagan är slut och jag hämtar ut henne efter ca 30 minuter. Valpen alltså.
Vi går våra lunchpromenader och en längre runda efter jobbet, sen kör hon sitt whippet-race vid middagstid. Galet snabb hund.
Mina egna löpturer ser mer sällan ut så här:
Utan mer så här just nu:
Det tål att upprepas, vi går mot underbara tider!
Igår skulle jag hjälpa mamma och pappa att flytta en rishög som råkade hamna på grannens tomt.
Men det blev håltagning i muren istället.
Satan vad dammigt! Letade ytterkanterna på tegelstenen.
Men till slut hittade vi på rätt kanal och nu är det muraren som ska göra "sin grej", sen kommer det bli fina brasor till hösten.
 Smart av dom att kapa pinnen till spjället och mura fast det, jättesmart, det blev liksom än mer jobb för oss.
Men nu är det hål och drag och bra!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av En förvirrad tjej:

Men hur söt hund?! 😍

Svar: Hon är galet fin! Otroligt nyfiken och rakbladsvassa tänder :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :