Hälsingebocken och fina grejer

publicerat i Barnen, Cykla MTB, MTB, Tävling;
Hej och hå! 
I fredags åkte jag och Mathias upp till Sundsvall och hämtade min cykel, samma Mathias som jag åkte med till Borlänge för att hämta min MTB i fjol.
När priset sänktes för andra gången (!) så hotade han med att köpa cykeln själv eftersom en inte kunde få mer cykel för pengarna. Himla trevlig fredag eftermiddag efter E4:an blev det!

Fin fin racer till mig.

Innan vi åkte söderut så rullade säljaren fram en heldämpad Giant 27,5. Det var så snygg, galet fin, jag ställde mig på kö om dom bestämmer sig för att byta. Typ nästa år ;) VILL HA!!
På lördagen var det dags för Hälsingebocken, 30 km MTB. Min första rena cykeltävling och planen var att se det som ett träningspass. Planen var så i alla fall. 

Redan på väg in till start var jag så nervös så jag blev svettig i händerna och hjärtat klappade onödigt hårt. Löjligt egentligen... första tävlingen är alltid enkel eftersom det inte finns nåt att jämföra med.
Hamnade i mitten vid starten och sen var det bara att trampa på, hade en snittpuls på 170 och toppade med 184, så jag gjorde så gott jag kunde i alla fall. 20-åringen och jag höll ihop under hela loppet och gick i mål tillsammans. Här finns ett klipp på målgången.
Jag tappar på tekniska partier, har för låg fart så jag går på alla hinder istället för över. Behöver helt klart mer erfarenhet och det är ju bra... cykla är kul. Jag hoppas vi hinner med fler sociala rundor i år, både på racer och MTB.
I söndags plockade vi svamp, mysigt att vara i skogen och strosa runt lite. Titta riktigt noga så syns det att även de äldre barnen har svampkorgarna på huvudet. Måste vara nåt nytt som en annan inte begriper ;) 

Och vi hittade svamp, både gula och höstisar. Passade alldeles utmärkt till söndagssteken.
Samma söndagsstek som låg i min matlåda idag och som tur är drar älgjakten igång snart för det ligger bara en liten filé kvar i frysen nu.
Tja, hörs sen... got to go.

Taggar: Tävla;

Kommentera inlägget här :