Gott och blandat

publicerat i Barnen, Träna;
Junioren och jag, i lördags, innan vi åkte in till stan för lite fika och paketköp till hennes far som fyllde år för några dagar sen. Sötnosen har nu tappat båda framtänderna och sportar en snygg glugg. 

Mot kvällen spelade vi Svarte Petter tillsammans med min mor och far, det är roligt med kortspel och hon har koll på läget... men hon kan inte dölja när hon får Svarte Petter. Inte ett dugg! Får nog öva på det poker-facet lite.

På söndagen blev det snickra på stugan, jag har inte nån fallenhet för arbete med hammare men får jobbet gjort i alla fall. Sen är det alltid kul att göra saker med mamma och pappa. På bilden står vi på varsin sida och spikar takshingel medan barn och hundar härjar runt.

När junioren åkt till pappa så tog jag mig ut i höstmörkret på en löptur. Tog dom stora lurarna och laddade med en härlig låtlista. Varmt, mörkt och en skön känsla i kroppen. Bästa sättet att avsluta en vecka på.

Jag är jättenöjd med skorna, det är bra studs och lagom ombonat för foten. Men jag kan inte GÅ i dom, då får jag blåsor under stortån (?), bara springa alltså.
 
I måndags morse vaknade jag lite hängig och vid lunch kändes det som halsen skulle gå sönder. Fan också, jag hade så mycket träning jag ville passa på att göra. Simma och cykla och springa och kanske SOMA lite. Det fick bli kalas och vila istället för simning med mastersgruppen.
Igår blev det Ikea med föräldrarna, hade en liten lista med smågrejer (värmeljus, servetter och sånt) som jag behövde och så passade vi på att äta när vi ändå var där.
Jag hittade en lampa som jag blev förälskad i, det var nåt med formen och färgen som gjorde det så den åkte direkt ner i korgen, inget att fundera på.

Så himla fin ♥ den ska jag skruva fast direkt i sänggaveln och kanske till och med unna mig en lite lässtund. Kanske alltså, böckerna och tidningarna ligger staplade vid sängen men jag hinner nästan aldrig ta upp dom innan jag somnar.

Sen kom fyndet, den där soffan jag önskade mig i det HÄR inlägget fanns nere på Ikea's fyndavdelning, stackarn hade en utgående färg... men jag såg bara det fina inuti och struntade i ytan (pratar fortfarande soffa).

Så nu ligger den på släpet eftersom världens bästa föräldrar har drag på sin bil.
Jag kan tänka mig att den listan jag hade uppfylldes i fel ordning. MEN. Jag är verkligen supernöjd med min cykel och kommer inte vara ledsen över att ha fler sittplatser i vardagsrummet heller. Sen är det här en av de största fördelarna med att försörja sig själv och vara singel, inget tjafsande och diskuterande. Mitt val ;) Just nu ville jag hellre ha en cykel än en duschvägg.
 
Här är två glada cykelbilder från när Per-Erik tog med mig ut på premiärturen:

Där syns han, fotografen. En lång skugga i sensommarsolen.
Jag hoppas på att hinna med fler turer innan det blir för kallt/mörkt, särskilt som jag har fått hem både pedaler och skor.
Nä, nu kör vi onsdagkväll för hela slanten, tvätta soffklädsel och äta pizza!

Kommentera inlägget här :