Mammas tjejer

publicerat i Barnen;
Helgen har dom varit hemma, mina stora tjejer.

Dom kom rätt sent på fredag kväll, trötta och glada med matchande kläder. Vi hann med både fika och lite TV-häng innan det blev kväller. Äldsta, som gör sin GMU, var tröttast av alla och vinglade in på rummet tidigt...
Lördagen spenderas först i sängen, sen på stan med lite shopping, fika och till sist på lokal (för mig). Fick lite hjälp att locka håret också (förutom skjuts både in och hem), ganska bortskämd mamma är jag.
Söndagen bestod av scones till frukost, pizza och äppelkaka till lunch och sen började det stora pack-racet. Ett av barnen har mer erfarenhet än det andra. Det märktes på alla:
"-Mamma! Var är min/mitt...?"
"-MAMMA! Har du sett min/mitt...?"
Sen for 20-åringen med cykel och bil.

Jag hann precis klippa gräset innan 22-åringen skjutsades in till bussen (med minsta möjliga marginal).

Sen blev det så där tomt igen, i alla fall under 90 minuter för sen kom junioren hem och det blev liv i luckan. Så nu kör vi en-barns-race och jag hoppas på att bli frisk nån gång. Känns hopplöst tråkigt att vara halvsjuk men jag försöker att inte stressa upp mig allt för mycket. Cyklarna blev tvättade i helgen i alla fall, alltid något.
Nu ska jag lämna in bilen på verkstad (vägrar hetsa upp mig över det ocks, klart ovärt), hörs, hej!
 

Kommentera inlägget här :