Bli pigg å kry?

publicerat i Barnen, Tips, Träna;
Tja, det är ganska tydligt att en inte bör önska sig nåt mer än att bara få vara lite lagom frisk. Efter halsontet kom en sån riktig "Atjooo-förkylning" så det snörvlas mest hela tiden.
6-årskalaset vi hade i helgen gick bra, hög volym och full fart. Nästa år siktar vi på att hyra lilla badet istället för att vara hemma, det blir nog bra (för mig).
Är mycket tacksam för att vi är två föräldrar som roddar det här tillsammans, för trots att vi inte längre är ett par så är vi fortfarande föräldrar tillsammans och det är viktigast av allt. 
Både jag och junioren var rätt trötta på lördag kväll, det fick bli varma mackor till middag och rester till lördagsgodis. Vi orkade inte åka och handla.

Jag hade förstås presenten från kära kollegan kvar, godiset det räcker att ta några bitar av, Jelly Belly. 
Söndagen gick åt till att mysa i sängen, fixa barnet till nästa kalas och sen ta reda på golv och stryktvätt. Skönt att ha det gjort fast det är tråkigaste i hela världen... typ.
Mitt i allt det här snörvliga och regniga så köpte jag en ny app, av skaparen till Soma Move/Mind. Nåt måste jag trösta mig med (förutom godis). 8 Minute Calisthenic Workout
Och när jag ändå höll på med upplyftande aktiviteter så laddade jag ned FMTK-appen också. Den ska vara riktigt bra har jag hört (och läst).
Så vad sägs om en promenad idag? Kanske det näst tråkigaste som finns. Ever!

Kommentera inlägget här :