Har det snöat färdigt nu?

publicerat i Allmänt;
Det kom en del snö förra veckan, inte lika mycket som i huvudstaden, men fullt tillräckligt. Första dagen skottade jag tre gånger. Morgon, middag och kväll. Efter sista skottningen gick jag in och spelade hög musik för att väga upp för- och nackdelar med hus. Sista dagen med snöande så kom jag hem till en skottad uppfart efter träningen, grannen hade lånat traktor och inte bara tagit bort all snö på uppfarten utan också gjort plats för mer snö tvärs över gatan. Jag är såååå tacksam!
Sommarens gräsklippning går lätt, jag tänker bara på att det inte är snö. När jag skottar så tänker jag på alla gånger jag släpper ut barnet på baksidan på sommaren, alla gånger jag spelar hög musik morgon och kväll och hur skönt det är med garage. Här har jag skottat från gäststugan till min altandörr.

Sen var jag och kikade till mamma och pappas nya hus, det var redan skottat där. Skönt!
I helgen har det spelats DM i bordtennis, jag åkte in för att hålla barnet sällskap medan hennes far vann sin klass. Tänk att få hålla på länge med sin favoritsport, herrar 50 liksom.
Igår sov jag, jättelänge. Kröp ner i sängen runt midnatt och vaknade 9:45! Det är evigheter sedan jag sov så länge, men jag var inte sämre än att jag satt kvar med kaffe och frukost i nästan två timmar till efteråt. Jag behövde det (och en mjukare säng).
Nu är det en ny vecka, junioren är hemma och vi ska ha lite skön vardag ♥

Kommentera inlägget här :