Skruva säng

publicerat i
Igår skruvade vi ihop juniorens nya säng.

Vi behöver smartare lösningar på sovplatser när barn/föräldrar/kompisar ska övernatta hos oss, steg ett är att byta ut juniorens växasäng mot en utdragbar variant. 

Efter en del funderande så blev det Ikeas Fyresdal. 80x200 blir med ett enkelt handgrepp 160x200 och det räcker lätt åt mig och knatten. Min egen säng är queensize och mäter in på fin-fina 140 cm, passar alldeles utmärkt.

Ibland är det bra att vara två, tveksamt om det går dubbelt så fort men det är dubbelt så roligt.

Hon är för jäkla duktig på uppgifterna hon tilldelas och tar det på allvar. Hämta en sån skruv, hämta en sån nyckel. Klistra tassar på benen.

Mängden pinnar alltså...  den blev väldigt stabil och jag kommer inte att montera ner den i första taget. Vilket kräver ett helt eget kapitel i monteringsbeskrivningen.

Och hög, madrassen till utdragsdelen ligger under den andra. Jag plockade undan det sista strax före 22 så lillan fick sova i min säng.

I morse lastade vi in hälften av emballaget i min bil, får kasta resten under helgen, det är verkligen ingen laståsna jag äger.

Men nu återstår en del piffande innan rummet blir som jag vill ha det. Den vita sängen passade bättre till resten av rummet så jag funderar på att tapetsera om fondväggen. Men alla dessa val av tapeter... får göra som jag gjort tidigare, bläddra och känna efter tills jag hittar precis "den" tapeten. Den som passar med en strikt svart säng framför.
Det här är vad jag spånat fram hittills, börjar med den som känns safe och gullig, med svarta detaljer.


Finns också i beige/rosa/grönt.
Rätt rar svart/vit, men den känns tunn och kommer kräva lite färg på textiler.

Om jag var tvungen att välja idag och somna i ett glatt rum så blir det definitivt den här färgkaramellen. Sjukt snygg på bild, säkert rusktigt dyr och kanske inte lika fin i verkligheten... men jag är kär.
Så långt har jag kommit hittills, bästa med att äga sitt boende, bara att välja och utföra.
Nu längtar jag till tonåringen kommer hem så jag har alla mina barn (plus svärson) samlade under taket, älsk på den.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av En förvirrad tjej:

Beige/rosa/gröna!! <3

Svar: Den är riktigt, riktigt fin ❤️
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :