Saker jag lär mig

publicerat i Filmtips;
Fredag eftermiddag, -13 grader och världen är blå, är vintern lite ledsen tro? 

 P-E och jag springer reflexbanan och jag struntar i att ta på mig pannlampan, det är lite magiskt där i skymningen. Jag har lärt mig att inte sabotera en fin stämning genom att knäppa på lyset.


Lördag, jag sover längre än jag borde och får hoppa över både kaffe och frukost. Åker med mamma och pappa ner till Gävle för att titta på Brynäs J20, tonåringen spenderar helgen med pojkvännen så vi passar på att ses ♥. 

Efter matchen, som dom vann, äter vi på Wayne's och pratar lite innan hemfärd. Skönt att få en uppdatering på hur det går för henne.. och honom såklart.

Väl hemma äter jag lördagsgodis och ser inte bara en, utan TVÅ filmer. Först Burnt och sen Brooklyn, den andra aningen bättre än den första... men båda är helt klart sevärda. Jag har lärt mig att ibland är godis och film bästa sällskapet en lördag.

Jag passar också på att flytta runt mina nya tavlor lite, det märks när dom hittar sin plats och jag visste att den väggen var tom av en anledning. Nu sitter dom uppe i alla fall, glömde att fota bara. Tack för den fina presenten älskade unge ♥.
 
Söndag förmiddag kör vi reflexbanan igen, nedan bilder fick jag av P-E som hade kameran med sig.

 

Om vintern var lite ledsen och blå i fredags så var den på strålande humör igår. Solen sken, det var -4 grader och allt var vitt. Som att springa i strösocker.

Väl hemma kom jag på vad jag sysslat med under natten. Jag BRUKAR vakna när jag går i sömnen, men den här gången gjorde jag nog inte det. När jag såg alla sängkläder upplagda i gästrummet så slog det mig att jag var upp och letade fram påslakan, täcke, kudde och örngott... jag väntade besök. Igen. 

Den här drömmen återkommer titt som tätt, men jag har hittills inte kommit så här långt med mina förberedelser. Märkligt är det i alla fall. VEM är det som ska komma och varför?
För många, många år sedan gick jag i sömnen på nätterna och letade efter någon, jag räknade alla i familjen och fick inte ihop det. Det upphörde när jag väntade tonåringen.
Nåja, det finns ett gästrum redo i alla fall, men det är inte bäddat än.
Vad jag lärt mig av det? Tja, jag har väl lärt mig att även om jag inte är redo så är mitt undermedvetna det. Praktiskt och lite tröttsamt.
 
Nu är det måndag!

Kommentera inlägget här :