Pausmusik

publicerat i
Halvvägs igenom den här veckan med, sista vintermånaden ska betas av och vi börjar med en lös tand på junioren. Självklart måste vi skicka ett kort till pappa.

I fredags fick jag barnvakt av fin-fina granntjejen och sprang mina vanliga 5 km asfalt, fast det var mest is. Mina dubbade skor är grymma, det är bara att springa på som vanligt.

Efteråt blev det tacos, barnvakten stannade och åt och äldsta kom hem precis till middagen. Mysigt med fler runt bordet, like the good old days ;)
Lördag morgon blev det simning, tog med mig barnet och mötte upp med äldsta i badhuset, dom badade och lekte medan jag simmade med mastersgruppen.
Vi körde ett "kompispass" igen, superkul idé! Var och en fick 400 meter att "chefa" över och det blir en bra blandning, trots att det "råkade" bli 2 trösklar efter varandra.
Lördag kväll framför gladiatorerna med en trött liten tös.
I söndags städade jag garaget medan junior lekte och byggde koja med grannarna, lyckades sälja två skåp som stod och tog plats. Skönt att rensa emellanåt.

Måndag = masters. Vi hade tidtagning på 50 meter, först efter 800 meter insim och sen det sista vi gjorde innan avbad. Det var tre 10-delars skillnad för mig, långsammare andra gången. Fast det kändes tvärtom.

Igår var det Soma Move och Soma Mind, några fler rörelser sitter och det blir rejält med "brinn" i benen. Riktigt nyttig träning för mig som har taskig koordination och är lite kantig, det finns hopp om en mjukare och smidigare kropp. 
Så nu kör vi onsdag ett tag till.
 
Hejsan hoppsan!

Kommentera inlägget här :