Önska sig lite

publicerat i
Det är nyttigt att önska och längta lite (lagom) sådär. Jag tänkte passa på att önska extra nu, det brukar liksom reda ut sig i det jättelånga loppet... i alla fall hittils. Det beror på hur en ser på livet liksom.
Först (utan inbördes ordning) sänggaveln jag kärat ner mig i, inte helt okomplicerat eftersom det är pappa som snickrat den jag har nu. Men jag tänker att jag kan varva lite. 

Soffan klappar jag på varenda gång jag är i varuhuset, klappar och sitter lite... nästa gång kanske jag sparkar av mig skorna och provligger, det är viktigt att det blir rätt. Känslan. När vi är på shoppingturer så kan det bli irriterat i leden när jag går och känner på saker, vänder och vrider lite. 

Det där torpet vill jag ha i framtiden (inte just det där på bilden kanske, men helst). Jag ser mig själv i tofflor, sippandes på en whisky allt medan veden sprakar i kakelugnen och vinthunden ligger på fällen framför och tittar truligt på den jobbiga kattungen. Sånt ser jag, sånt önskar jag.. det är bra att ha målbilder har jag hört. Mina är väldigt detaljerade men inte komplicerade och fullt reviderbara.

Höns, jag vill absolut ha höns av något slag. Allra helst industrihönor som får vara glada pensionärer och picka förnöjsamt i gräsmattan och lägga ägg när dom känner för det (medan hunden slickar sig om nosen).

Just idag är det mina önskningar... förutom en frisk familj, fred på jorden och låga elpriser förstås. En är ju inte missunsam.
 
En sak som jag inte önskar mig längre är hela linnepåslakan, tack H&M Home för 25% och fraktfritt, jag har väntat läääänge på det. Tålamodet vettu!
 
Inte önskar jag mig en mjölkskummare heller, för när en är sjuk och eländig får en UNNA sig saker och jag behövde verkligen varmt mjölkskum... verkligen!

Sen fick jag lite extra tid med äldsta dottern igår, vi käkade kycklingmiddag med klyftpotatis och grönt till. Älskar babyspenat och broccoli!

Hon gjorde dessutom efterrätt, hur lyxigt är inte det? Hasselbacksäpplen med vaniljglass och en chailatte till det.

Efterrätt no. 2 kom fina kompisen med! Nåt gott, spännande och en överraskning i ett, Kinderägg för att muntra upp mig med mitt halsonda. Och det uppskattas såklart :)
Nu ska jag hasta iväg på pingis med junioren, sen blir det soffan igen... en blir helt klart bra på det man tränar.
 
Hörs, hej!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sven-Ove:

Det gäller att hänga med och veta när man inte gör det. - Jag tar en tjejlatte jag med, sa jag, 64, på det trendiga ungdomsfiket. Vår kvinnliga fokusgrupp, 19, som vi skulle ha möte med såg inte helt imponerad ut. Inte någon av dem. "Tjejlatte"?

Svar: Ha ha ha, jag hade gärna varit med där och studerat reaktionen :)
Lise-Lott

2:a kommentar, skriven , av Sven-Ove:

Inte jag. I fortsättningen får det bli vanlig latte som en begriper sig på. Fast mötet blev bra, en ska bjuda på sig själv, det är aldrig fel att göra bort sig ibland ;)

Kommentera inlägget här :