Krasslig

publicerat i Allmänt;
Först, Crock-Pot är en riktig höjdare!
Nästa grej jag testar är köttfärssås och sen italienska köttbullar, köttgryta var ju busenkelt och gott.

Sen, vilket jäkla sjå med kroppen. När min krånglande nerv i käken gifte sig med min nyligen färdigmedicinerade mage som fick återfall och en blodgivning på det  så blev jag sååååå klen. Sjuk.
Frossa, värk, blå händer, ingen sammanhängande nattsömn osv. osv... (lika bra att gnälla av sig liksom). Dessutom fick jag ont i halsen och en bedövande huvudvärk så igår ringde jag till och med min mamma för att berätta om hur ynklig jag kände mig. 

Men, efter några dagar i TV-soffan (på riktigt, har ni sett det usla utbudet? Skämskudde!) och upptrappnig av medicin så börjar jag känna mig som människa igen, tack och lov för jag är VERKLIGEN ingen duktig sjukling.
Trots ynkligheten så går vardagen vidare.
Igår fick junioren testa sina nya inneskor i pingishallen.

Jo, dom var tydligen snabba och bra. Supergulligt när hon ska stampa med foten när hon servar och trots att vi INTE får säga "-Bra!" så går det inte att låta bli... vi hoppas på att hon vill vara med i barngruppen till hösten. Annars fortsätter vi på egen hand, hennes far har ju spelat i typ 40 år och kan lära henne alldeles utmärkt.

Så, nu är lunchen slut och fler tilläggstavlor ska ritas.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Men vilket skrutt! Hoppas du kryar på dig nu. Saknar ditt glada ansikte! Och jag blev så himla sugen på att inhandla en Crock Pot. Kram på dig!

Svar: Tack fina! Nu fick jag halsont också, det vill liksom inte ge sig. MEN jag har tittat ikapp på en del filmer, tagit fotbad och satt i mig massor med te och rostade mackor. Inte fy skam.Jag ska prova fler rätter i Crock-Poten snart, köttfärssåsen blev som jag tänkte mig, ska bara justera kryddningen lite.
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :