Friskt väder

publicerat i Barnen;
Jag hämtade en leverans av pysselmaterial i torsdags kväll, piprensare, ögon och små bollar. Vi satte genast igång att skapa grejer, lillan kommer med ideer och jag utvecklar.

Hon snurrade en blomma och jag gjorde stjälken. Sen kom jag på att vi hade en brädbit, grön färg och efter det åkte borren fram.

Det är roligt att sitta i lugn och ro och pyssla, skitsamma om det blir spån, lim och färg överallt. Det är bara tillfälligt kaos, resultatet är bestående och upplevelsen priceless.

Kolla vilken liten söt rabatt vi fick ihop. Jag kastade mig genast på köpknappen och klickade hem fler piprensare och större bollar. Grymt snabb leverans från Kina.

På fredagen blev vi hemma, ingen av oss var pigg så det kändes som ett lätt beslut att ta. Förhoppningen var att tillfrisknandet skulle gå snabbare men det vette sjutton alltså.
I alla fulla fall så hade jag en egen bönskalare till middagsbordet, hon fick själv välja middag och det blev kycklingbullar. Trots det så tjöööt hon "-Äckligt!!" när middagen var klar, den här veckan har jag nog bara serverat äcklig mat.. nästan, allt enligt barnet själv.

På lördag kom mormor och en annan junior på besök, vi passade på att ta fram sparkarna och körde järnet innan lunch.

Sen rasade dagen iväg, vi lyckades pricka in ett besök på Waynes med äldsta innan det var dags att fylla på kylskåpet och invänta Mello, WildKids är fredgsnöjet här hemma. Katten fick lite kärlek också.

Söndag och alla hjärtans dag, vi fick en underbar kladdkaka med glass hemma hos mamma och pappa. Men innan så blev vi serverade något än mer smaskigt, plättar med lingonsylt (eller frysta blåbär). 

Sen åkte vi hem och passade på att njuta av nysnö och frisk luft. Jag satte på mig dubbskorna och först körde vi sparkstötting...


Sen bytte vi till snowracer, men det gick så sakta i backarna så vi var tvungna att skratta åt bedrövelsen. Skulle ha vallat medarna bättre!
När vi kom hem låg söndagsreklamen i lådan och där var mellanbarnet på framsidan, läs hela här SöderhamnsNytt.
Superkul att läsa och såklart blir jag stolt. Nu längtar jag till sportlovet för då kommer hon hem och förhoppningsvis kan lillesyster få nån ledig dag under lovet. 
Längtar!

Kommentera inlägget här :