En massa mat

publicerat i Baka & Laga mat, Träna;
Jamen någon energibrist är det rakt inte frågan om.
I torsdags åkte jag hem till mor och far efter middagen (Ica Kvantums Janssons Frestelse=grym!) och där serverades det en fin räksmörgås till kaffet. Min mormor var där på besök, en får vara glad för att fylla 88 år och vara så himla pigg och positiv.

Efter jobbet i fredags blev det löpning i skoterspår, på grusväg och lite stig. Vi började i skymning och lämnade pannlampan i fickan, det blev 9,7 km på dryga timmen. Jag GICK upp för den brantaste backen och skyller på blodgivningen i onsdags, helt klart.

Var hungrig som en varg när jag kom hem och hade en matlåda med köttgryta att värma, bara koka lite broccoli (orka vänta på potatis) och hälla på fetaost. Riktigt gott och mättande litet matberg.

Kvällen avnjöts med Ekorrens smågodis och Big Bang Theory i morgonrock och tofflor.

Lördag morgon, gröt och macka grundar bra för dagens aktiviteter. Fick tag i en riktigt god prästost, lyxigt!

Mastersgruppen in action, tyvärr saknade min kropp själva action-delen och flåsade som en galning redan vid insimmet. Brukar sällan behöva andas på varannat armtag, skylle både på löpningen och blodgivningen. Klev upp efter 1700 meter och gjorde mig i ordning för en eftermiddag i Valbo.

Började såklart shoppingen med mat på Ikea, panerad spetta, hur gott?

Sen gick det utför i rask takt. Mamma berättade att lillasyster överraskade med ett besök så dom skulle ut och äta på kvällskvisten och undrade om jag hade lust att följa. Såklart jag ville. Det blev pizza för mig, gorgonzola är gott och ost är typ nyttigt.
Kvällen avslutades med sällskapsspel och gotta hemma hos mamma och pappas vänner, klart skönaste lördagen. Åkte hemifrån 8:30 på lördag förmiddag och kom hem 22:30 med rosiga kinder och trött blick.

Idag, tisdag, så har jag slowcooker-premiär. Hemma på köksbänken står en älggryta och gosar till sig och kaxig som jag är så har jag bjudit hem mamma och pappa på middag. Redan innan jag vet om det blir lyckat. Hö hö hö!! Det blir pizza annars.
Jag har hittat massor med recept att prova men börjar med nåt enkelt, sen får vi se!
Nu blir det frukost, gröt idag igen!

Kommentera inlägget här :