I stormens öga

publicerat i Allmänt;
Jag har världens bästa syskon, visste det innan och fick det trefallt bekräftat under mamma och pappas flytt i söndags. Där allt som kunde gå fel faktiskt gick fel. Bedrägeri, utpressning, hot och lögner. Avslutades med polis på plats.
 
Vill inte gräva allt för mycket i det med kom till en insikt under allt det här.
Ett av mina syskon frågade mig om jag kunde ringa dit någon som kunde finnas vid min sida och jag kom fram till att, nej, det kunde jag faktiskt inte (yngstas far var med barnet och henne ville jag inte ha där).
Det kanske låter sorgligt eller konstigt, men jag känner ansvar för andra och då finns det inte någon jag kan dra in i en sån här situation utan att göra det tyngre för mig, förutom mig själv då, och mina syskon.
Jag kan bara inte dra in andra i mitt liv på det viset, går ICKE, alla sinnen säger nej.
 
Människor som gör dumma saker är också dumma. Punkt. 
 
Men nu ska jag strax träffa alla mina syskon samtidigt, den kärleken alltså.
Så vill ni ha referenser på flyttfirmor nedåt Göteborg, ring inte mig ♥.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av En förvirrad tjej:

Men va?!? Hur mycket ska egentligen kunna gå fel med en flytt?! Ja, förutom det vanliga då: att det är tråkigt, en vas går sönder & soffan passar inte där man tänkt sig... Usch, obehagligt! Kram på dig, fina Lotta! Hoppas det löst sig nu! Har mamma & pappa flyttat tillbaka till Söderhamn?

Svar: Helt galet dygn :/
Nu har dom flyttat tillbaka, köpte ett gulligt hus en bit bort 😃
Kraaaam!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :