Lidköping 2016

publicerat i Barnen, Semester;
Tja, ligger efter är väl att vara aningen blygsam.
Blogg.se appen suger efter uppdateringen och jag har inte skaffat mig en dator än... ren lathet egentligen. Men jag vill gärna ha dokumenterat så det är bara att gräva i minnesbanken.
Det här är fjärde året vi åker ner till min äldsta syster i Lidköping och planeringen är alltid lite lös (det är semester) men lite båt och häst brukar det bli, så även i år. Tyvärr missade vi jordgubbarna eftersom vi kom en vecka senare, fick björnbär istället.
Ny taktik i år, åka tidigare och plocka upp frukost på MCD, sparade säkert flera minuter.
20-åringen körde hela vägen ner, hon är lika duktig bakom ratten som storasyster (som tyvärr fick stanna hemma och jobba istället). Lyxigt att sitta brevid, tycker jag.

50 mil senare så blev det kramkalas och såpbubblor. 

Vädret tillät, såklart, en resa ut till Vänerns varma klippor. Det blev en aningen blöt resa men inget som inte grillad korv och en filt botar. Dagen började lite kyligt men innan vi åkte hem så hade nästan alla bränt sig lite, amatörer liksom. 
Storebror med familj följde också med ut och tog med sig håvar till barnen, med vatten och håv har ingen tråkigt särskilt länge.

En kväll vigdes åt bubbel och uteliv... sicket mys, årets utekvällar blev lätträknade. Trots att jag ifjol bestämde mig för att gå ut oftare... blev inte riktigt så.

Hästar, höns och pannkaksutflykt blev det.

Systers kompis har turridning (Husaby ponnyturer), hon är väldigt duktig och pedagogisk både med barn och djur. Det är en upplevelse att åka dit och få njuta av både sällskapet och naturen, Kinnekulle är vackert och gården ligger precis vid kanten av naturreservatet.

Min blivande 6-åring är avvaktande men samtidigt nyfiken. Här håller vi lite avstånd medan hon får instruktioner om hästen hon rider.

Lasses grotta besökte vi förra året också.

Syster och P packar upp fikat.

Alla får hjälpa till, här har ungdomarna på islänningarna anslutit sig till gruppen, dom red en lite längre sväng.

Efteråt fick hästarna duscha och gå till betet. Småtjejerna hänger med.

Förutom hästar och höns så finns det kaniner, katter och en sköldpadda också.
En sån härlig dag som gör att jag längtar till nästa år direkt.
Besöken hos syster blir som en semester i semestern, vi cyklade lite, åt massor med gott, jag sprang en runda med min  svåger (kvalitetstid) och sen blev det något glas rosé.
Tårtan var uppskattad av samtliga.

20-åringen bjöd på musslor till förrätt, riktigt mumsigt!
Ja, det var inte riktigt allt men tillräckligt för att jag ska minnas känslan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mellansyster:

Det är helt klart bästa veckan på semstern, varje år!! ❤️

Svar: Ja, verkligen, verkligen ❤️❤️❤️
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :