Å-simmet i Voxnan 2016

publicerat i Simning, Tävling;
Så här skriver arrangören:
"Å-simmet är ett Swimfun evenemang med simning nedströms efter den vackra ån Voxnan. En sträcka på 6.5 km längs Gamla Landsvägen mellan Edsbyn och Ovanåker."
Så här skriver lokaltidningen
Så här tycker jag:
Några av mina klubbkamrater körde Å-simmet förra året och var väldigt positiva till att simma i år igen så det var egentligen inget att fundera på, bättre betyg än så får man inte. Att det inte är nån tidtagning utan mer en upplevelse gjorde inte saken sämre.
Några bilder från arrangörens FB-sida, påklädning.

Gruppbild.

Strax innan starten.

Det var ett otroligt fint arrangemang, lugnt, vackert och tryggt.
Vi var där i god tid och hann fika och umgås lite innan starten. Jag simmade tillsammans med 20-åringen och hade henne i lina bakom så jag körde med paddlar hela sträckan, det där med att nöta på och gneta är lite min melodi. Vi gjorde ett stopp vid "saft-flotten" och aldrig har saft smakat bättre, tänkte att det var bäst att peta i sig lite energi eftersom 6500 meter simning är mer än dubbelt så långt som mina längsta simningar (Vansbro). Det enda jag kände av i kroppen var en trötthetskänsla i svanken, typ sista 500, antar att jag behöver jobba på min bålstyrka. 
Efter målgång, vi simmade på 1:56, hägrade hamburgare och vatten. Riktigt gott, smakade precis som jag tänkte att det skulle göra (bad snällt och fick en till när nästan alla kommit upp). Hamburgaren var målbild halva simningen, mat är sååååååå värt!

Sen fångade en klubbkamrat när vi hoppade från bron, småungarna gjorde det ju, lika bra att prova när det finns tillfälle.

Så om du funderar på att köra nästa år, GÖRT! Vi hade visserligen tur med både väder och temperatur men bedriften är densamma i regn och gråväder, 6500 meter är en bit att simma även med paddlar.
Väl hemma så skickade jag iväg äldsta att fånga middag på affären, instruktionen var nåt som smakar godis fast nyttigare. Jag tycker att hon fick till det alldeles utmärkt.
 

Kommentera inlägget här :