Cykla mera

publicerat i Cykla MTB, Träna;
Veckorna fortsätter att ramla på och jag kämpar med löpningen, har bytt ut ett simpass mot löpning men måste ha en plan som tar mig framåt lite snabbare, i dubbel bemärkelse. Jag längtar till långpassen i terräng kommer igång, det brukar kännas bra.
Junioren spelar pingis med oss föräldrar en gång i veckan och det är kul, jag är lite allergisk mot att småbarn har många aktiviteter bokade men just den här tiden är värdefull. Hon frågar alltid om mamma/pappa ska med och gillar verkligen tiden med båda föräldrar, samtidigt. 
Sen får jag lite lektioner samtidigt, en är inte direkt en boll-människa... heller.

En annan fördel med att ha ett bra ex är att en kan skicka ett meddelande med texten "jättehögt träd" och bifoga bild. Resten listar han ut själv... och jag är såklart både glad och tacksam och allt det där.
Men, nu till lite mer cykling. Närmare bestämt MTB.
Nästa vecka drar HELSINGECUPEN igång.

Jag var nyfiken på hur banan går och eftersom jag har världens bästa klubbisar så ställde P-E upp och visade mig banan (och knäppte kort i farten).

Första varvet tänkte jag att det var väl tur att jag provade innan för det här är både omöjligt, LIVSFARLIGT och skitsvårt, men mest livsfarligt. Det är inte ofta jag är rädd, men igår hände det flera gånger.
Vid varv två lättade det eftersom jag hade gjort passagerna tidigare (lyckades ramla/tippa i en uppförsbacke) och på tredje varvet fick jag cykla först och hade nog bara nåt enstaka stopp. 
Så med en trygg guide och lite tålamod så är det lättare att våga mer, att försöka innan en säger blankt nej. 
Som en ren bonus så hann vi med Mastergruppen och skrapade ihop 2400 meter i poolen också, hård men jäkligt skön måndag. 
Tisdag ojämn vecka = Soma Move, det behövs också.... Mvh Kassaskåpet

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av En förvirrad tjej:

"Inte direkt bollmänniska... Heller" Hahaha I löv it! :D & känner igen mig. :) <3

Svar: Ibland ruskar han på huvudet och jag kan se att han tänker "hur kunde du missa den där" :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :