Badrummet

publicerat i Huset;
Egentligen skulle jag bara byta duschkabin, men det fanns ju vit våtrumsfärg och jag tänkte ändå skura allting, det ena gav det andra så i fredags kväll kom mamma och pappa förbi och hjälpte till att börja skruva ner allt. Många skruvar blev det.

Badrummet blev bara mindre och mindre...  jag höll på med spackel och silikon till sent in på kvällen så allt skulle hinna torka.

Jag fortsatte direkt efter Knatteskutt på lördagen, till slut behövde jag pappas hjälp med att koppla loss blandaren från sista kabinväggen och han kom med stora lådan som innehåller alla tänkbara kopplingar och pluggar och ändar och vred och grejer...  Lite trixigt var det att balansera en vägg medan jag försökte lyfta av den andra, men det gick... jag jobbar på ganska bra själv och får ringa in hjälp när det verkligen behövs. För ibland behövs det extra händer.

Sen var det "bara" att köra igång med maskering och målning... sparmåla, rolla, sparmåla, torka kladd, dricka kaffe och måla lite till. 


Men till slut så... efter att ha "offrat" söndagens långpass så började det se ut som jag skulle hinna klart.

Jag fick ta en paus för att köpa mer färg (det saknades EN HALV LITER, WTF) och äta, lätt hänt att glömma maten när det rullar på... men jag hade en 21-åring som längtade köttbullar och makaroner.

Synd på det bruna fönstret, ALLA fönster, persienner golv- och taklister var bruna när jag köpte huset för snart 7 år sedan, nu är det bara badrummet och tvättstugan som är kvar att måla..  små steg framåt.

Egentligen vill jag byta ut golvet också och egentligen behöver det inte bli så dyrt eftersom allt är vägghängt... så det är bara golvbrunnen.  Och egentligen kostnaden.. fast en racercykel skulle vara roligare än ett grått golv, så känner jag. 

Men, nu är målandet gjort och igår fick jag åka hem till mina föräldrar för att duscha, gissa hur glad jag blev när bastun var på? Massor... massor med värme och riktigt ren blev jag. Lyxlirare.

Nu är den nya duschkabinen levererad och väntar på att skruvas ihop, förhoppningsvis blir det premiärdusch ikväll och Ikea nån gång under veckan. Jag kastade nämligen badrumsskåpet, för att vara riktigt säker på att det inte skulle bli uppsatt igen. Smart va?

Mamma och pappa har varit snälla och kört in den gamla kabinen (och en släpvagn fylld med skrääääp) till soptippen, jag är såååå tacksam för all hjälp för det går verkligen undan när dom två sätter igång.
 
Nä, nu är det dags...

Kommentera inlägget här :