Soma Move & Mind

publicerat i Soma, Träna;
Igår testade jag Soma Move och Soma Mind på vackra Florsjögård.
Jag har varit nyfiken på yoga ganska länge men inte kommit mig för att prova. Via sociala media har jag snappat upp Soma och när en i min närhet gick utbildningen så tänkte jag att nu måste jag passa på, det lät som något jag skulle gilla.
 
Så här står det på hemsidan om Move:
SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Efter moven så var det en liten paus innan minden började, lite vatten eller the och salen riggades om från bara yogamattor till varma filtar.

Så här står det om Soma Mind på hemsidan:
SOMA MIND® ger dig möjligheten att nå en ny nivå av funktionell stillhet. Genom SOMA MIND® kan vi på ett koncentrerat sätt nå centrering genom andning och att tydligt befinna oss i kroppens bindvävssträckningar.


Jag hade som lägst 49 i puls under avslappningen och hamnade på ett snitt  av 64 slag under hela 50-minuterspasset, i ett rum med andra människor som jag inte känner... bara en sån sak. Klart utanför min trygghetszon.
 
Om jag kommer prova igen?
Ja, definitivt!
När jag sätter rörelserna på Move så kommer jag kunna öka belastningen  och intensiteten och får jag bara huvudet att slappna av och varva ner lika mycket som kroppen under minden så kommer jag gå ut med ett fullladdat batteri.
Får avsluta med ett "kan jag så kan du", alla mina vänner i närheten, följ meeeed och prova ♥

Kommentera inlägget här :