Glögg och en massa mys

publicerat i Träna;
Förra veckan blev en trevlig träningsvecka, fin variation och jag kände mig stark hela veckan (förutom under några sekvenser på långpasset).

Men, en dag i taget.
På torsdagen blev det reflexbanan, inte världssnabbt men jag fick ju ta i lite i alla fall. Skönt att äntligen få springa lite efter evigheter utan ett enda steg.
Fredagen avslutade arbetsveckan och då blev det favoriten simma/bastu och direkt efter det, pizza med junioren och faderskapet. Han skulle spela pingis hela lördagen så jag fick en bonusnatt med barnet.
Lördag började vi tidigt, tidigt... men låg kvar i sängen till det började ljusna ute, då blev det grötfrukost och sen bära pellets med äldsta och hennes sambo. 

Efter det så swishade vi hem, duschade, fixade lunch och åkte in till stan. Handlade glögg, hämtade medicin och sen, viktigast av allt. Fika. Hon är mysig att fika med, junioren, 5 år och klok som en bok.

Lördag eftermiddag bestod av saffransbak, att smula jäst och röra med sleven är kul.

Hon får nästan hälften av degen och förutom att jag önskar jämna storlekar (för gräddningen) på bakverket så är det fritt fram att hitta på egna former. Det blir roligare så, för båda. Jag gör klassiska lussekatter och hon gör lite som hon känner för.

Efter att ha bjudit sin far på saffranskonstverk framåt kvällningen så for dom iväg och jag missade bion med några ynka minuter, men det gör inget... bättre lycka nästa gång. Jag tog en mugg glögg, pepparkakor och lite ädelost istället.
Söndag, långpass med glögg, trevligt sällskap... nämen vänta. Jag börjar om.
Långpass med trevligt sällskap (måste ta i rätt ordning), våfflor och glögg.
Vi började med att springa nästan runt Björntjärn, bilden är från Mossnehällan.

Sen blev det glöggstopp i Ålsjöstugan där elden sprakade i kaminen, glöggen var varm och pepparkakorna spröda. Tyvärr hade alla fönster immat igen efter alla ångande besökare så nån utsikt hade vi rakt inte ;)

Efter glöggen vände vi tillbaka mot SOK-stugan och där möttes vi av nygräddade saffransvåfflor. Alltså, efter 17 km skogslufsande i 2 gradig novemberluft så KAN det där ha varit en "topp 10" smakkupplevelse, KAN ha varit... måste fundera lite på det.

Snablarns så gott det var. Dagen blev inte direkt sämre av att basta efteråt. Vilken söndag alltså!!
Dessutom fyllde min mor år, fast hon är i ett varmare land och tittar man på bilderna därifrån så ser dom inte ut att ha det tråkigt direkt. Snart gifta i 44 år liksom ♥ 


Tja, det var min vecka och helg, nu är junioren hemma igen och en något trixigare träningsvecka börjar. Men simningen ikväll är fixad... sen får vi se hur det går.
 
Kör, bara kör!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Slänger in en kram och hoppas på att vi ses nåt snaaaart!

Svar: Kraaaam, jag hoppas också att vi ses snart 😃
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :