Jordgubbar, Torgeby och grönt

publicerat i Barnen, Löpning, Träna;
Så var det färdigfirat för den här veckan. Pizza till middag, serverad ur kartongen. Tonåringens tårta nedan, den enda bilden jag tog med mobilen. Fyllning av vaniljkräm och en barnmatsburk med jordgubb/äpple. Barnpuré är perfekt i smak, innehåll och konsistens, sylt blir för torrt och sött. Tycker vi.

Födelsedagen avlöpte glatt och trevligt, många fina och bra presenter. Vi avslutade kvällen med kall pizza och lite godis.

Igår skyndade jag mig hem efter jobbet, dammsög, bytte om och körde backintervaller med ongen. 2,3 km uppvärmning och efter det 4 långa backar och fyra korta. På diagrammet syns orange puls i jämförelse med vit höjd. 
 
Det är nåt ärligt med backintervaller, ta dig ända upp och vila på vägen ner, bestäm innan hur många varv och njut bara. Nu hade vi begränsat med tid så backar kändes mest logiskt.
Katten vill också vara med.

Efter träning och en hamburgare till middag så åkte vi på föreläsning med den där snyggingen i mitten på bilden. En frisk fläkt, det syns till och med, eller hur...

Vi lyssnade på Markus Torgeby, löpartalangen som 20 år gammal bosatte sig i en kåta i den jämtländska skogen och som nyligen fått sin självbiografi "Löparens Hjärta" publicerad. 

Är du det minsta nyfiken så börja med att lyssna på Maratonpoddens intervju och efter det finns boken och en dokumentär.
Det var otroligt inspirerande att se honom live och få ta del av frågor och samtal som uppstod under föreläsningen. Tack Hälsinglands Multisport, tack så jäkla mycket!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Men gulliga du, vad snäll du är!
Alltid ett nöje att få läsa dina uppdateringar.
Snart ska jag få sporta med dig också, jihooo!
Löpvila i snart 2v, gaaaah!

Svar: Jaaaa, vad roligt det ska bli och jag ska få lära mig nåt nytt att gilla! Stora kramen!
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :