Med hopp om flyt

publicerat i Cykla MTB, Simning, Swimrun;
Tja, simningen i tisdags gick bättre, inte riktigt bra men bättre!
Ungen kom med tåget direkt efter jobbet för att hinna träna, dom ska köra Vansbro Swimrun och det är nästa vecka. Dessutom har vi vår triathlon-stafett på lördag där vi båda har simsträckorna (hur f*an  tänkte jag där?) och just nu är det hela 12 grader i havet. Kul.

Min lagkamrat vann en Safety Bouy från W-Dyk, fasen vilken bra grej. Syns bra, tåls att flyta på och har en vattentät ficka. Så praktiskt!


Nedan är bilden av den svenska försommaren.
Jag gnäller inte, jag är inte så beroende av hög värme och sol, utan mer av dagsljus och grönska. Jag ligger inte på stranden och pressar, sånt gör mig rastlös. Däremot gillar jag att gå i kjol och kortärmat. 
Det finns hopp, det verkar bli varmare väder framöver. Det tackar vi för.


Igår var jag ledig efter lunch för att hämta en cykel i Borlänge, en alldeles egen MTB. Men lugn nu, den är begagnad och ihoptjänad på övertid... så ingen tror att jag lyxkonsumerar. Den ska vara alldeles lagom bra åt en nybörjare, jag är sååå tacksam för all hjälp jag fått tillsammans med alla goda råd. Cyklar är helt okänd mark för mig, jag har INGEN koll alls på växlar och storlekar och hur långa strumpor man får ha... typ. 

Så nu fattas bara tid att leka på, men den kommer i takt med att tävlingar betas av.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Jihooo, du är så värd en egen mtb.
Ska komma och heja på er på lördag! Alltså, 12 grader, say no more! Brrr!

Svar: Ja, brrrr, det kommer bli bröstsim :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :