Helgen

publicerat i Cykla MTB, Simning, Träna;
Jag har själv svårt att hålla koll på dagarna just nu, allt liksom flyter ihop. Men i fredags fick jag till en jobbig löprunda och den enda som var kul var att komma hem igen. Sicken skrutt!

Lördag morgon började med gröt och tillbehör.

Och fortsatte med Söderhamns Skärgårds Triathlon, vi körde stafett och jag hade simningen, alltså första sträckan... den nervositeten. Jag ifrågasätter alltid mig själv innan start, det känns alltid som jag tagit mig vatten över huvudet... alltid försvinner den känslan efter start... aldrig lär jag mig.

Jag tog glatt emot alla råd som gavs om simningen, för några 15 grader var det då rakt inte. Jag skulle gissa på knappa 14. Men det gick skapligt och med facit så hade jag kunna ta i mer på slutet, får spara den erfarenheten till nästa gång. Jag och barnet innan start.

Vi kom tvåa i stafetten, slagna av våra egna klubbkamrater som dessutom var en mixlag med barnet som simmare. Kul!!
Alla fick vara vinnare i lördags, på sina egna villkor. Jag klarade kallvattnet, cyklisten var flera minuter snabbare än uppsatt mål och vår löpare kapade ytterligare någon minut, grymt!

Här finns ett klipp med intervju av vinnarlaget innan start och själva starten.

Söndagen bestod av tidig väckning för att hinna komma iväg på cyklarna i skaplig tid innan den svenska sommaren slog till ordentligt. 

Vi blev femcykelsugna.

Vädret alltså, inte optimalt för cykling men helt underbart.

Vi firade dagens födelsedagsbarn på stormorshäll, ett ljus i sockerkakan, kaffe och lite jordgubbar.

Sen drog vi vidare ut i skogen.

Upp för en slalombacke och utsikten var värd maxpulsen.

Fick även se hur en fixar punktering efter vägen. Jag tänker bara cykla med såna som har lika små däck som jag.. eller helt enkelt köpa extra slang och verktyg. 
Hur som, ännu en härlig dag på cykel med kompisarna och mellandottern. 

Efter lunch, kalas och lite fixande, kaffe och leverans av cykel (taaaack för att den skjutsas runt i kommunen när jag inte kan själv) så blev det sillmackor och en kall öl i soffan. Sjukt nöjd och precis sådär lagom trött i kroppen.

Nu laddas det för Vansbro, Hälsingetrailen och Hofors Swimrun... sen har vi annat kul framför oss också. Riktigt kul grejer alltså!

Kommentera inlägget här :