Systers födelsedag

publicerat i Allmänt;
Bättre sent än aldrig - typ.

I vilket fall fyllde min yngsta syster hela 30 år förra veckan.
Vi syskon bor lite utspridda i landet så det är sällan vi finns på plats till födelsedagar och den här gången skulle inte bli något undantag. Men det grämde mig lite ändå, jag VILL ju vara där och skulle ändå åka uppåt landet.
Jag ventilerade med mellansyster och hon skulle hänga på om jag "svängde förbi" och överraskade 30-åringen i Stockholm på hemvägen. Sagt och gjort, syster fixade lån av lägenhet och kontakt med en av födelsedagsbarnets vänner så vi skulle ha koll på reservationer och var hon höll hus under dagen. Såååå kul att det fungerade.

Här är vi på väg till Tessinparken.

Tonåringen kör och lillan har sin älskade "sommarklänning".
Här har vi precis kraschat picknicken i parken, syster i blå klänning.

Lillan lekte järnet ett tag.
Efter lite mingel så gick vi till Kouzina och jag åt en riktigt god kalvfärsbiff.

Lillan fick kycklingspett och doppade glatt all mat i tzatziki, dessutom fick alla barn glass till efterrätt så hon var riktigt nöjd. Skönt att dom serverade henne först och åg till att hon var mätt och glad. Jag tycker hon gjorde det väldigt bra som orkade hålla humöret uppe så länge, jag såg nog buset i ögonvrån ett tag där.

Här är vi alla mätta, trötta och glada. Vi saknade såklart storebror ♥ och jag saknade min förstfödda. Åsså resten av klanen... å annat löst folk :)


Som en liten bonus så hittade vi äntligen "den" ringen till syster, jag visste att vi skulle veta när vi träffat rätt. Fastän vi bara hade några dagar tillgodo.
Grattis kära syster, vi älskar dig så!

Här är systers sammanfattning av dagen:

Kommentera inlägget här :