Men krya på mig

publicerat i Träna;
Jag tyckte jag var alldeles (nästan) frisk i måndags och planen var att ta det lite lugnt på simträningen. Såna planer fungerar ju ALDRIG, ALDRIG... efter 3 dagars (konstigt, det kändes som en vecka, var tvungen att kolla) vila så var jag jättesugen på att simma. 

Och kul var det, jag lyckades få upp pulsen ordentligt och kunde se på pulskurvan när vi körde sprint och medley... apropå medley, vilket påhitt. Det är skitjobbigt, vilket säkert är meningen... men jag är riktigt dålig på fjärilssim OCH bröstsim så det blir liksom inte helt bra. Jag är dessutom totalt omotiverad och ointresserad av att lära mig. 

I vilket fall, på natten vaknade jag med torrhosta. En riktigt jobbig, skrällig hosta som fick mig att kliva upp och hänga en fuktig trasa på elementet och hinka i mig vatten. Så skäms på mig och mina planer, för det är absolut ingen idé att springa i minusgrader med ansträngda luftvägar. Nu vilar jag lite till (kanske med lite simning) och hoppas på att vara frisk till helgen.

Nog om det.

Igår hade vi två katter i köket, knäppte en hel serie bilder men fick inte till "the one". Jo, precis, jag har julgardinerna och mattan kvar. Det är så mysigt och varmt, det bär emot att plocka ner dom.



Nä, men jag tar och fortsätter med att krya på mig lite.
Fast att kliva upp 04:30 i morse för att skjutsa barnet till skolan (friluftsdag) hjälpte ju inte till direkt, men å andra sidan kan jag sluta en timme tidigare och sova lite middag istället... eller simma lite lugnt. Jag har ju inte feber eller halsont, bara svårt att andas och det gör jag ändå inte under vattnet så... what the heck.
 
 
Jo just det, min vinterjacka ligger på posten och väntar.
Jippie, om jag bara kunde bli frisk nu...
 
Jag har sprungit ute under två hela vintrar och klarat mig alldeles utmärkt på underställ och vindjacka. Men den här kan skala av ett lager kläder i mellanväder, dessutom var den på rea och jag har bara en träningsjacka och den kommer inte hålla i evigheter.
Jag hade väldigt många argument FÖR att köpa just den här och när jag dessutom fick 100:- i julklappsrabatt så var det inte så mycket att fundera på.
 
Kvar på önskelistan finns ett par vintertights, helst med vindtäta paneler på låren och windstopper trosor, sen vill har ha en ullbeanie och ett par riktigt varma vantar, helst crafts hybrid med merinoliner under. Mmmm... varmt å mysigt...
 
 
Sen är Under Armours kollektion Storm rasande snygg.


 
Nej, nu väntar gröten!!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Jaaa, det är ju just det - need to have eller fun to have?!
Jag tycker ju det sistnämnda är roligast juuu.
Mycket fina grejer!
Nästa vinter blir det definitivt ett par varmare löparvantar, varma underställstrosor för att inte frysa om rumpen, merinoullsmössa...blablabla...

Krya på dig nu!
Har ju tragglat halsont och tråkhosta förra veckan. Gör ett försök ikväll, kanske med snöskor. Hjälp!

Svar: Men åhhhhhh vad jag saknar reflexbanan!! Jag vill vara frisk NU!!Lycka till ikväll och sen får vi planera in nåt gemensamt snart :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :