Mys å mat

publicerat i Allmänt, Baka & Laga mat, Barnen, Löpning, Träna;
Som vanligt försvinner helgerna iväg med en rasande fart.

I fredags när jag kom hem från bilverkstaden så var tonåringen hemma och sugen på att springa, kul att få dagsljus OCH sällskap. Mindre kul att hon förberett en förhandling om vem som skulle ha dubbar och vem som skulle ha den sköna vinterjackan, som ni ser så fick jag skorna. Vi hann hem innan solen gick ner. 


Kvällen avslutades i soffan med morgonrock och ullstrumpor, en stor skål popcorn och ett glas rött.

Lördag morgon, d-vitaminer, magnesium och mulitvitamin.

Gröt, ägg och bröd.

En kopp kaffe till och sen var jag redo för badhuset och drygt en timmes simning med min teammate. Hade en riktigt rolig träning där vi drog växelvis på hundringarna. Så sjukt kul när min vän drog upp tempot med orden "-Jag KAN inte simma långsamt!" och jag förstod precis vad hon menade. Sen körde vi fenor, paddlar och såna där jobbiga 75:or.

Efter vår träning hoppade jag över i barnbassängen och lekte lite med lillan som var där med sin far, bonustid liksom. Efter drygt 2,5 timmar klev jag ut från badhuset.
Som vanligt har jag svårt att bestämma mig för vilken mat jag vill ha när jag är för hungrig men en sallad med lax, kikärtor, ananas och broccoli är alltid en vinnare.

Mot kvällningen kom det lilla yrvädret och lördagsmyset kunde ta vid, hon hade önskat popcorn och glass till lördagsgodis och det fick hon. Sen att hon rörde ner en näve popcorn i glassen och sen sa att hon inte var så sugen är en helt annan historia (mamman åt upp det, och resten av glassen såklart).

Söndag morgon började vid 6:30 med att hon kröp ner, varm och go, i min säng. Jag sa åt henne att vi kan sova en stund till och hon vände på sig för att somna, men jag hörde på  andetagen att hon var vaken... efter någon minut klev hon upp och rättade till täcket, som ramlat ner mot golvet, i sin säng. Hon har altså legat och tittat på täcket för att sen inte stå ut längre... oj, det är precis en mini-me... i vilket fall låg vi kvar i sängen till 8, pratade och kikade på Barnkanalen. Såna stunder gör livet.

Söndag var vilodag för samtliga vuxna, vi hälsade på föräldrarna, åt köttbullelunch, var med lillan på simlekis och käkade tacos mot kvällen. Mat alltså... så jäkla gott!

Även den här kvällen slutade med mys i soffan. "-Mamma, killa mig under fötterna, sakta med naglarna!" Självklart lilla gumman, självklart.

Nu är det måndag, bilen är besiktigad och jag var väldigt välkommen tillbaka. Måste bara fixa nån lampa och ett rör först... typ. Ny vecka nya planer.

 


Här kommer något serverat för den som söker:
Åtta råd för att ta eget ansvar (från 2008 men ff aktuell).
Sluta skylla på andra - ta fullt ansvar för ditt eget liv, det du kan påverka.
Var ärlig, fråga om du inte förstår.
Fundera på vad du vill och vad du kan göra för att nå dit.
Jag har garanterat inte dina svar - jag har mina.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lillasyster:

💗💓💕💕💞💘💕💖💞💗💓

Svar: ❤️❤️❤️
Lise-Lott

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Amen på det ✌️🙋❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Lise-Lott

3:e kommentar, skriven , av Mallan:

Du är så klok!
Tänk att jag har den förmånen att få tillbringa tid i ditt sällskap!

Svar: Klok vette sjutton, vrång och envis brukar jag få höra ;)
Jag uppskattar ditt sällskap massor och skulle inte ha något emot mer tid :)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :