Vrång start

publicerat i Träna;
Apropå vrång.
Det var det enda rådet jag fick av mina systrar inför en dejt i början på det här året (för evigheter sedan alltså), var inte så vrång.
För jag kan vara vrång och envis och kanske inte alltid tar råd, varken bra eller ens alls. Förutom från en liten skara människor vars omdöme jag litar på, olika personer för olika områden. Lite som livets lördagsgodispåse.
Söker jag mod så passar yngsta syster perfekt, för moral och insikt så är nästa syster bäst och min bror är praktisk och ansvarsfull i sina svar (typ du är dina beslut)... osv... ni fattar. Listan går att göra längre än så...  som man frågar får man svar.
Men för att återgå till själva ämnet... jag kan vara vrång.
På simträningen i onsdags övade vi på starter uppifrån (pall) och när jag fick låna ett par "riktiga" glasögon av coachen så gick det att fokusera på tekniken istället för att bli frustrerad över att ha glasögonen runt halsen eller i munnen.
Jag fick tips från pallen bredvid att ta tag UNDER pallen med fingrarna och skjuta iväg mig.
Omöjligt, svarade jag varvid han sa, prova! Stor suck, stön och bit-i-hop från min sida, jag nåååår ju inte ner med mina korta armar, jag kommer göra illa mig, det gåååår inte.
Men OKEJ, jag provar väl då, bara för att bevisa att det inte går och gör jag illa mig så vet vi vems fel det är... typ så...
Klart det gick. Inte perfekt men jag gjorde varken illa mig eller fick mag-/lårplask och som synes så når jag ner till kanten. Jag var vrång, men provade ändå... det räknas som framsteg.
Fast jag brukar lyssna på råd från den pallen, dom levereras liksom ödmjukt.

Idag är det fredag och det är egentligen min favoritsimmardag eftersom jag har tid att basta länge efteråt, men just idag ska julgranen hämtas så bastandet får vänta till i morgon efter träningen. I bästa fall har våra nya glasögon kommit då... hoppas.
Trevlig helg, glöggen, granen och en runda på asfalt väntar!

Kommentera inlägget här :