Perfekt avokado and so on...

publicerat i Allmänt;
Jag har en svacka... den drabbar inte motivationen utan mer resultatet. I fredags blev det asfalt i mörker alldeles allena innan middagen. Ganska skönt men helt utan takt och fason.

Till middag blev det Icas chiliburgare med en PERFEKT avokado och chiliost till, sjukt gott och starkt.

Den här illustrationen från Lingvistov säger lite om hur jag kände det när jag åt.
Lördag morgon var det simträning på schemat (vi fortsätter trots juluppehållet), nya glasögon och nya startförsök. Jag hade redan bestämt mig för att inte simma KM men vill ändå kunna ta mig ner från pallen på ett hyfsat icke pinsamt sätt.
Det skulle vara lite coolt att starta uppifrån på alla träningar, lika som när jag bestämde mig för att från NU är det bara voltvändningar som gäller. Typ.

Lördag kväll avnjöts i sällskap med ett (eller två) glas rött, lakrits och filmen "Learning to drive", skön underhållning mao.
På söndagen hoppade jag över långpasset på orienteringsklubben, trots att det var en ny rutt, "Världsarvsrundan". Det sved lite men P-E var med så vi kan återskapa den vid ett annat tillfälle. 
Istället tog jag en lååång sovmorgon, hissade upp rullgardinen, hämtade kaffe och kisade mot fönstret. Vad vill jag göra idag?
Åt en lång frukost, klädde på mig och funderade länge och väl på om jag skulle lyssna på podd (Colitings, älskar den) eller musik medan jag sprang. Tog också en "före-jul-bild", bara för att ha en referens när julskinkan är slut och julvörten endast består av torra kanter.
 
Det blev i vilket fall en färdig lista från Spotify, typ Happy Hits eller nåt sånt, Spotify är mina mest frekvent använda 99:-. Joggade runt 8,5 km, valde ny väg och fångade solen.

Sen gick resten av dagen åt till att plocka, handla, fixa och invänta junioren, som turligt nog önskade pizza till middag av sin far och DET var jag inte sen att bjuda in mig själv till. Calzone med feta liksom... ost-fest!!

Måndag, lucia på förskolan. Allra sötaste luciatåget med duktiga fröknar som höll ordning på allihopa. Fikade lite efteråt och sen var det sockerrace i gymnastiksalen innan vi åkte hem.
Vi har tagit in granen också, lillan fick knipsa av toppen och passade på att frisera några grenar till medan jag hämtade foten på vinden. Den var tydligen lite ojämn... sa hon.

ikväll ställer föräldrarna upp och är barnvakt så jag kan simma med gruppen, inte helt lätt och inte alltid värt det att fixa nån som kan vara här till 21:45 på en vardagskväll... men ibland så. Jag behöver komma ut och röra på mig lite så jag får plats med fler skumtomtar ;) Vi har redan planerat långsimning med frukost innan julafton och sen lär det bli en del löpning också, nu när vi har tillfälle att nyttja mer dagsljus.

Kommentera inlägget här :