Upp å hoppa

publicerat i Barnen;
Det blev lite tomt i början av veckan.
Som ett litet hål i universum.

Först var tävlingen över så jag packade in våtdräkter, glasögon och skor i garderoben och stängde dörren för säsongen (tror jag).
Sen packade jag åt lillan som skulle till pappa och tonåringen packade sin väska inför stundande GMU.
Eftersom nån ska vara tvärtom så flyttade, i samma veva, 21-åringen tillbaka hem efter några år som sambo. Så där blev det en del att packa upp istället.
Packa hit och packa dit... och sen var det slut på semestern också. Så jag packade lunchlåda och mellanmål.
I vilket fall skjutsade jag ungen till tåget strax efter 03 natten mot måndag, tack och kram och vi ses och allt det där. Hon kommer vara 50 mil bort under 3 månader för att sen utöka till 90 mil runt jul. Ni förstår ju... så fasligt långt.
Så nu är vi en färre och en fler och det blir ju bra det med, om än lite ovant. Jag gillar ju att prova nya saker men vill ha det det invanda gamla att falla tillbaka på, typ min familj och mitt hem, mina rutiner.
Hon som är hemma får väl stå ut med mig, min mat och mitt humör och falla in i vardagslunken så småningom... det verkar gå lite trögt med att lära sig gräsklipparen. Typ. Men hon är desto duktigare på att använda plastpåsar ;)

Välkommen hem ♥
 
Klart slut.

Kommentera inlägget här :