Det rullar på

publicerat i Barnen, Cykla MTB;
Bara några dagar efter Skärgårdsutmaningen var vi ute och sprang i skogarna och när vi passerade Storsjön så såg vi en ensam simmare (med en swimsafe) vars armtag vi inte kände igen (annars lär man sig sånt ganska fort).  Läste en uppdatering i träningsgruppen några timmar senare att träningen inför nästa år har påbörjats. Det är verkligen en speciell sport som en lätt blir biten av.

Strömmingsleken avklarades snabbt genom ett Langosbesök på fredagen och ett karusellbesök med lillan på söndagen, alldeles lagom tycker jag.

Första gången hon åker karusell ensam med kompisar, stort!


Samma stora snart-5-åring ojade sig med stora bokstäver över torsk och pressad potatis, gnisslade högljutt under tiden jag åt upp min mat för att sen äta upp nästan allt på sin egen tallrik medan jag dukade undan. Idag blir det köttbullar...  köpta köttbullar.

Efter middagen blev det en rejäl cykeltvätt och ett av grannarnas barn undrade om jag verkligen skulle använda tandborsten till cykeln... joråsåatte... såklart. Det är så himla mysigt att bo i ett område med många barn i olika åldrar, igår samlades vi runt tvätthinken. Idag blir det nåt annat.

Rapporterna trillar in från Turkiet, det verkar inte gå någon nöd på äldsta, ingen nöd alls... ser ganska mysigt ut kan jag tycka ♥.

Den här veckan går åt till att hitta träningstillfällen utan att vända på alla stenar för att få till några timmars kvalité. Ur den aspekten ska det bli skönt att ha gjort alla tävlingar (fast jag skulle INTE villa vara utan dom), att träna sånt jag vill och när jag vill istället för det jag borde och känner att jag behöver öva på. 

P-E har gjort iordning en varsin transparant låda åt oss som vi kan våra grejer i till tävlingen.
Vad jag ska ha i min?
Det första jag tänkte på var kanelgifflar, resorb och chips. En extra tröja, skor, kanske plåster och mer energi... eltejp och... ehhhh... får fortsätta med den listan sen. Typ. Det är några dagar kvar...

Kommentera inlägget här :