Hösten kom

publicerat i Baka & Laga mat, Barnen, Träna;
Den glassen alltså, udda kombination, underbar smak. Provsmaka den gärna med yllesockar på under en varm filt under de första höststormarna...

Igår åt vi Pulled Pork (igen), det är otroligt gott och lättlagat, bara man står ut med grillsåsdoften under ett antal timmar. Lillan hjälpte till att göra guacamole. Som hon vägrar smaka på.

Mäta, mosa och röra är nog så spännande för en snart 4-åring.

Hunden är aningen missnöjd över att sova själv i golvhöjd, han kommer INTE in under mitt täcke, inte ens efter sjutton djupa suckar och lite gnissel. Dom där ögonen

Det är mysigt att ha en hund inlånad så här, promenera är inget jag sysslar med annars men nu har jag en bra anledning att gå ut direkt på morgonen (mycket motvilligt kliver han upp) och en längre tur på lunchen. Kvällspromenaden blir lite efter humör, är det för kallt vill han gärna vända hem efter eget tycke.

Det finns många mysiga skogsstigar ute på Flygstaden, vi ska leta stigfinnare under den här veckan.

Det blev lax och färsk spenatpasta idag, hela helgen har jag varit sugen på glass och idag har jag tänkt på krämig färsk pasta. Citronsåsen valde tonåringen... mat är sjukt gott!!

Tassimo hade dessutom släppt en ny smak utan att jag märkt det, riktigt god faktiskt. Jag brukar inte gilla smaker med mjölk eftersom de blir alldeles för söta, men det här var mumsig och görs på bara en kapsel. Skulle haft en kaka till bara, en med kanel eller kardemumma...


Min förlamande trötthet fortsätter så det blev middagsvila innan simträningen, första riktiga tillfället efter gruppindelningen. Tonåringen hamnade i vår grupp trots att hon är nybörjare, praktiskt och jätteroligt! Kul att kunna träna ihop :)
Den här kursen passar mig alldeles utmärkt, mycket variation och lite väntetid. Sen att det är både svårt och utmanade gör inte saken sämre, det är skitkul att simma!

Mindre kul att vara trött på morgonen, så nu gör jag kväller.. ska bara....


Kommentera inlägget här :