Lång vecka

publicerat i Barnen, Träna;
Det här har varit en lång vecka...
Vi föräldrar har lillan rullande 5 dagar åt gången och med jämna mellanrum får man en hel "vardagsvecka", vilket är okej... men det blir för lite tid för varandra. Några minuter på morgonen och nån timme på kvällen (och då ska maten fixas, städas undan, bada osv..) men nu är vardagsveckan snart över och NÄSTA helg... då ni... 
Ibland innan jag lägger mig så snusar jag lite extra i den lilla nacken, tankar lite extra energi och försöker att inte känna mig som världens sämsta förälder. Vilken sorts värld presenterar vi för våra barn? Jag väljer en hoppfull och påverkbar. 

Men, tillbaka till den här veckan.

I söndags fick jag en träningsklocka av mina ♥♥♥ föräldrar ♥♥♥, den var tillfälligt nedsatt med 30% och har precis allt det jag önskade mig. Det blev en Suunto Ambit3 Sport HR och jag är supernöjd... nästan lite (ganska mycket) kär faktiskt. Den är ju så jäkla snygg!!

Jag hade den på mig i måndags, på simträningen, akta er vad skönt det är att ha koll på distanserna och den är förvånandsvärt bekväm på mina tunna handleder. Ett annat alternativ för mig hade varit en kulram i senilsnöre ;). Vi fick testa medley på träningen, jag är en USEL bröstsimmare och om möjligt ännu sämre fjärilssimmare (det var första gången jag provade). Det är skitsvårt men jag inbillar mig att det är bra hjärngympa, annars skulle jag vägra prova. Snälla mamma och pappa var barnvakt, trots att det blir ganska sent innan vi är hemma.

Tisdagen bestod av blodgivning och vila, jag blev lika slut den här gången också. Huvudvärk, enorma gäspningar och allmänt matt osv.. Men sjuksyrran sa att jag låg precis på gränsen förra gången så det var väl väntat.

Tonåringen lagade maten i alla fall, väldigt goda köttfärsbiffar med ris och sallad. Kände mig lite bortskämd där ett tag! Lillan dissade direkt och fick köttfärssås istället, can't please them all.


Fick bita mig hårt i tungan när jag var och handlade födelsedagspresent i onsdags, riktigt hårt!! Det finns så mycket gott och så lite tid att äta det på. Lillis Smakeri har massor med pärlor i sortimentet! Nu fick du en förhandsvisning kära släkting ♥.



I går var vi på 4-årskontroll. Den började lite skakigt med ett barn som fräste, viftade och skrek till stackars BVC-sköterskan. Men sen kom hon på att hon kunde allt och lite till så då var det bara att köra. När det blev dags för synkontrollen så satte hon upp fingret i luften och deklarerade "-Jag tänker inte ha en sån (ögonlapp)!" så jag fick hålla för ögat istället. Teckningen med huvudfoting på skrev hon under med sitt namn och tillade att hon nog slarvade lite med R:et. Gofia!

Framåt kvällen så var tonåringarna barnvakt, det enda som var kvar av lillans kvällsbestyr var tandborstning och saga så det var okej att missa den kvarten för att få en timmes träning. Den här gångenvalde jag till och med bort bastun för att få ihop det... he he he.. det har aldrig hänt förut.

Planen var att simma lite längre med låg intensitet, inget som skulle sabba återhämtningen av blodgivningen alltså. Det var väldigt tomt i bassängen igår, trots att det är så mysigt på torsdagskvällar, kisar man lite så syns kandelabern i bilden ovan.
Bara en sån sak.
Jag tycker det är roligt och skönt att simma och tänker inte sabotera den känslan genom att alltid vilja förbättra mig och bara tänka teknik. Visst, det är kul att vara duktig och snabb, men om det inte känns bra och är roligt så kan det knappast vara värt det. Våran måndagskurs är sjukt rolig och ganska jobbig, då är det värt det. Men att pressa korta intervaller på varje pass lockar inte mig. Alls.

Det är sjukt kul att läsa statistiken på webben senare. Inte för att jag har fått nån kläm på den än men vi tar det lite långsamt, jag orkar inte traggla igenom en instruktionsbok utan lär mig allteftersom jag behöver funktionerna. Just nu har jag justerat huvudskärmen till att visa det jag tycker är viktigt, allt sånt går att ställa individuellt. Men just nu är totaldistans-vilotid-intervalltid viktigt.
Och nej, man BEHÖVER inte en klocka och man blir INTE snabbare, men det är mycket roligare att ha all den här datan att grotta ner sig i... tycker jag. Sen är det såklart lämpligt att se missade samtal utan att ha telefonen med, då kan jag avgöra om det är viktigt nog att kliva upp ur bassängen för. 
Nu är det i alla fall helg och jag ska ägna den åt lite kalasade, träning och vila.
Glöggen står i kylskåpet och gottat tänker jag handla imorgon (och lite till ikväll). Pepparkakor står långt upp på listan och ädelost strax under.

Så, trevlig helg!
 
 
 

Kommentera inlägget här :