Sista dagen

publicerat i Barnen;
Lite sorgligt var det att lämna lillan i morse den allra sista dagen på hennes avdelning. När hon kommer tillbaka i augusti så byter hon byggnad till de större barnen och får dessutom äta i stora matsalen.

Jag snodde en idé på jobbet, ändrade lite och gjorde en skylt till personalen som vi överlämnade igår. Det är första gången NÅGONSIN som jag känt att mitt barn är på ett tryggt ställe med kompetent personal.

Tänk alla gånger jag hämtat och någon i personalen suttit och "killat" henne på ryggen, alla gånger jag lämnat och hon krupit upp i soffan under filten med pedagogen som läser en morgonbok. Alla historier jag fått återberättade där hon visat prov på sin goda humor eller annorlunda förhandlingsteknik... alla dom gångerna har jag lovat mig själv att alltid lita på magkänslan. Alltid!



Men nu går vi vidare, upp med hakan, lillan går på semester med sin far och jag har en sista vecka kvar innan jag släcker larmet för några veckor.

Kommentera inlägget här :